נתניה רוצה להפיק טלנובלה; תפרה מכרז לדורי מדיה?

עיריית נתניה הוציאה קול קורא להפקת סדרת טלוויזיה למיתוג העיר נתניה וקידום ערכיה

עיריית נתניה הוציאה קול קורא להפקת סדרת טלוויזיה למיתוג העיר נתניה וקידום ערכיה. אולם ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת מגעים מתקדמים כבר זמן מה מול דורי מדיה וחברת ההפקות שלה דרסט הפקות להפקת טלנובלה שתתרחב בעיר. על פי ההערכה תשקיע נתניה לפחות 10 מיליון שקל בהפקת התוכנית.

על פי הקול הקורא שפורסם השבוע בעיתונות נראה שההליך הציבורי נתפר מראש למידותיה של דורי מדיה. בין היתר נכתב בקול הקורא כי חברת ההפקה צריכה להיות "בעלת נסיון מוכח בהפקת סדרות טלוויזיה ואשר הפיקה לכל הפחות שלוש סדרות טלוויזיה בנות לא פחות מ-80 פרקים כל אחת, ב-10 השנים האחרונת בתקציב שאינו עולה על 10 מיליון שקל". פרט לדרסט הפקות, אין אף חברה בישראל שעומדת בקריטריונים אלו.

כבר בחודש מאי האחרון נודע כי התנהלו מגעים מתקדמים בין דורי ובין החברה הכלכלית של נתניה בעניין, אז נמסר ל"גלובס" מדוברות העירייה, כי הנושא ירד מהפרק בשל העלויות הגבוהות הנדרשות. כעת נראה, כי נמצא תקציב בעיר לנושא.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה, כמו מגוון ערים בארץ ובעולם, פועלת למיתוג העיר באמצעות שלל פעילויות, יוזמות ופרויקטים המאפיינים את תנופת ההתחדשות העירונית. כחלק ממהלך רב שנים זה ושלל הפעילויות שנבחנות לשם שדרוג תדמיתה ומיתוגה של העיר, נבחנת גם אפשרות לשתף פעולה עם חברת הפקה בעלת ותק וניסיון מוכח, בהפקת סדרת טלוויזיה עלילתית איכותית שבמסגרתה תשמש העיר נתניה, אתר מרכזי בסדרה ותציג לקהל הרחב בארץ (ויתכן בהמשך גם בעולם) את חוזקותיה הרבות של העיר, נופיה המרהיבים והפסיפס האנושי הייחודי לה. את הפקת הסדרה ילווה צוות מקצועי מטעם ח.ל.ת והעירייה במטרה להקפיד כי ערכיה של העיר נתניה, כפי שיגובשו בצוות הנ"ל, יבואו לידי ביטוי לאורך כל הסדרה.

עוד נמסר כי "המהלך הנ"ל הינו מהלך חשוב נוסף, במסגרת כלל פעולותיה של העירייה למיתוג העיר ולקידום ערכיה וההחלטה התקבלה פה אחד בדירקטוריון ח.ל.ת בהתאם למטרותיה של ח.ל.ת כחברה עירונית של עירייה. ח.ל.ת מתכוונת לבחור חברת הפקה מתאימה באמצעות קול הקורא ובהתאם לכל הדרישות שפורסמו בו ואנו מקווים כי אכן תימצא חברת הפקה שתהיה מוכנה לשתף פעולה למען המטרה הנ"ל ובתמורה ח.ל.ת תהיה מוכנה להשקיע חלק ממימון הפקת הסדרה".

מדורי מדיה נמסר: "איננו מגיבים בנושא שיתופי פעולה עתידיים".