מגדל מציגה את הרווח הכולל הגבוה בענף הביטוח

בינואר-ספטמבר חלה עלייה ברווח הכולל בעיקר הודות לעלייה בתשואות הריאליות ■ החברה הפרישה כ-343 מיליון שקל לפני מס בשל הריבית הנמוכה

שלמה אליהו / צלם: איל יצהר
שלמה אליהו / צלם: איל יצהר

קבוצת הביטוח מגדל , שבשליטת היו"ר שלמה אליהו ובניהול בנו עופר אליהו, הציגה היום רווח נקי של כ-389 מיליון שקל מתחילת השנה. בשקלול רווחים שנזקפו לקרנות הון, עמד הרווח הכולל בשלושת הרבעונים הראשונים על כ-503 מיליון שקל. בעוד שבשורת הרווח הנקי הציגה מגדל ירידה של 10%, הרי שהודות לרווחי השקעה בנכסים שזמינים למכירה, רשמה החברה גידול של כ-10% ברווח הכולל.

ברבעון השלישי ירד הרווח הנקי ב-71% לסך של כ-37 מיליון שקל, בעוד שהרווח הכולל הצטמק בשיעור מתון יותר של כ-18% לסך של כ-142 מיליון שקל. מגדל מחזיקה בתיק ביטוחי החיים הגדול בשוק, והיא מציגה את הרווח הכולל הגבוה בענף הביטוח הן מתחילת שנה והן ברבעון השלישי.

מגדל נהנתה מרווחי נוסטרו, הגם שבמגזרי הפעילות לא היה שיפור בתוצאות ביחס לתקופה המקבילה, כשבנוסף החברה ניזוקה מתחילת שנה וברבעון השלישי מהריבית הנמוכה - שבדומה למתחרותיה גררה אותה להגדיל הפרשות.

בחברה מסבירים כי "בתשעת החודשים הראשונים של 2014 חלה עלייה ברווח הכולל של הקבוצה, בעיקר בשל עלייה בתשואות הריאליות שהושגו על ידי הקבוצה בשוקי ההון. זו קוזזה בעיקרה על ידי רישום הפרשה בסך כ-343 מיליון שקל לפני מס (כ-214 מיליון שקל לאחר מס), בעקבות בדיקת נאותות העתודות בביטוח חיים, לרבות העתודה המשלימה לגמלאות, המבוצעת על ידי החברה מדי רבעון. ההפרשה האמורה נרשמה בגין תוכניות ביטוח מבטיחות תשואה, כולל נספחיהן ששווקו בעבר, והיא נובעת בעיקרה מירידה בעקומי הריבית במשק". ברבעון השלישי בלבד רשמה החברה הפרשה בסך של כ-114 מיליון שקל לפני מס וכ-71 מיליון שקל לאחר מס.

גידול בפרמיות בכל המגזרים

ברמת הפעילות, מתחילת השנה רשמה מגדל גידול בפרמיות ובהכנסות בכל המגזרים: ביטוח החיים, ביטוח הבריאות, הביטוח הכללי ומגזר השירותים הפיננסיים במגדל שוקי הון. עם זאת, נרשם קיטון ברווח לפני מס וברווח הכולל לפני מס בכל מגזרי הפעילות (ובפיננסים אף מדובר על מעבר להפסד קל).

במגזר החיסכון לטווח ארוך, שמורכב מביטוחי חיים, פנסיה וגמל, נרשמה מגמה מעורבת: ירידה ברווח בביטוחי החיים לעומת עלייה ברווחים בתחומי הפנסיה וההשתלמות והגמל. בביטוח הכללי רשמה החברה שיפור ברווחיות ביטוחי הרכוש, והרעה ברווחי ביטוחי החבויות.

לגבי מגדל שוקי הון, נציין כי הכנסות בית ההשקעות גדלו ברבעון בכ-17% ל-50.4 מיליון שקל, והוא סיים אותו באיזון לעומת הפסד של 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה צמחו הכנסות בית ההשקעות בכ-5% לכ-155.4 מיליון שקל, כשבשורה התחתונה הוא עבר מרווח של כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל להפסד של כ-1.8 מיליון שקל. זאת, בעיקר כתוצאה "מהפחתת מוניטין המיוחס לחברת דרגון קרנות גידור (שנוהלה על ידי יעקב וינשטיין שעזב את הקבוצה, ר' ש')". היקף הנכסים המנוהל במגדל שוקי הון צמח מלפני שנה בכ-27% לכ-35.8 מיליארד שקל.

עם הדוחות, נמסר כי אמש אישר דירקטוריון מגדל ביטוח חלוקת דיבידנד של כ-6.2 מיליון שקל שיחולק לחברה האם - מגדל אחזקות הציבורית, ב-18 בדצמבר.

תוצאות מגדל 26.11.14
 תוצאות מגדל 26.11.14