זה האיש שאחראי על מכ"ם של כיפת ברזל ו"שרביט קסמים"

אייל ש', ראש מינהל גילוי ויירוט בחברת אלתא: "לקחנו מאוד קשה כל טיל שנפל בגינה"

אייל ש. / צילום: איל יצהר
אייל ש. / צילום: איל יצהר

בזמן שאייל ש' מצטלם ליד המכ"ם, עובר במקום אחד הטכנאים. "זה יהיה פעם מנכ"ל אלתא", הוא מפטיר מרחוק. והקב"ט שמלווה את הראיון מוסיף ש"הוא נחשב לעילוי. קיבל בגיל צעיר תפקיד שמילאו לפניו אנשים הרבה יותר מבוגרים. כיום הוא אחראי על עשרה פרויקטים שונים של מכ"מים, שאנחנו משווקים לארץ ולחו"ל".

לציבור הרחב מוכר אייל ש', ראש מינהל גילוי ויירוט בחברת אלתא של התעשייה האווירית, כמי שאחראי על הצוות שפיתח את המכ"ם של כיפת ברזל. אייל גם אחראי בין השאר על מערכת המכ"ם ב"שרביט קסמים", שנועדה להתמודד עם טילים ארוכי טווח יותר ונמצאת בשלבי פיתוח.

- ליד הבית שלך נפלו טילים בצוק איתן? הסנדלר הולך יחף?

"מדובר בטילים בודדים, כך שזה עדיין עושה את העבודה. ביירוטים הראשונים לקחנו מאוד קשה כל טיל שנפל בגינה, אבל כשמסתכלים על המערכת כמערכת, אתה אומר שבסך-הכול היו 90% הצלחה. מתוך ה-10% שלא הצלחנו ליירט, אולי אחוז אחד, לפי התחקירים שלנו, קשור למכ"ם. לא הייתי אומר שלילדים שלי יש גאוות יחידה, כי בתקופות שבהן נורו טילים הם לא נמצאים בשיאם, אבל מי שגר פה בדרום יודע מה זה ילדים בשדרות או באשדוד בעידן שלפני כיפת ברזל והיום. הילדים שלי יכלו לשחק בחוץ וללכת לבריכה במהלך צוק איתן, כי הם הרגישו ביטחון. גם החרדה שלהם מאזעקה כשיש 'כיפה' היא אחרת. אז גם אם נפלו עשרה טילים באזור שלי, אני לא לוקח את זה אישית".

הכתבה המלאה - במגזין G