אחרי 18 שנות היעדרות: יצרנית הרכב ניסאן תפרסם בסופרבול

רכשה ספוט של 60 שניות באחד מאירועי המדיה הגדולים והיקרים בעולם

אחרי 18 שנות היעדרות, יצרנית הרכב ניסאן חוזרת לפרסם בסופרבול - כך הודיעה אתמול (ג') החברה, שרכשה ספוט של 60 שניות במהלך אחד מאירועי המדיה הגדולים ביותר בעולם ואחד היקרים בעולם הפרסום.

הפרסומת, שתופק על-ידי משרד הפרסום TBWA / Chiat / Day, צפויה להיות משודרת במהלך המשחק שייערך ב-1 בפברואר, ולא בהפסקה שלו.

ניסאן אמנם חוזרת למשחק אחרי היעדרות ארוכת-שנים, אך נראה כי יצרניות הרכב האחרות לא ממהרות לקפוץ על המסלול. חברות הרכב חזרו לסופרבול ב-2011 והוציאו 80 מיליון דולר על קניית מדיה במשחק באותה שנה, ובשנה שלאחר מכן הוציאו 90.5 מיליון דולר - כך לפי נתוני נילסן.

"אם אתה משווק מכוניות, ואתה לא במשחק - אתה ככל הנראה מסכן את העבודה שלך, מאחר שכל היתר יהיו שם", אמר בשנה שעברה מנהל שיווק בכיר בתחום.

המטרה של המפרסמים היא לנסות לשבור את השיא של הפרסומת המיתולוגית של פולקסוואגן, The Force, ששודרה בסופרבול 2011 וזכתה מאז לכ-60 מיליון צפיות ביו-טיוב, ובה רואים ילד קטן שמחופש לדמות של דארת' ויידר מהסרט "מלחמת הכוכבים".

ולמרות זאת, ניסאן צפויה למצוא את עצמה השנה די בודדה בצמרת, אחרי שבשנה שעברה היו 8 יצרניות רכב שפרסמו בסופרבול. על-פי "AdAge", פולקסווגן לא תפרסם הפעם, אחרי 4 שנים רצופות. יגואר ולינקולן, שפרסמו בשנה שעברה, יישארו גם הן מחוץ לתמונה. מי שכן צפויות להיות שם הן טויוטה ומרצדס.

ג'ון סוואלן, איש מחקר בכיר בחברת קאנטר מדיה, הסביר בעבר לאתר "AdAge", כי הסופרבול הוא אירוע מושלם עבור חברות הרכב. "אתה נחשף ל-100 מיליון צופים, שרבים מהם הם גברים, חלק לא מבוטל עם הכנסה מעל הממוצע, שמהווים קהל יעד פנטסטי עבור תעשיית הרכב".