בדיקת "גלובס": כמה תעלה לכם חופשה בארץ בחנוכה הקרוב?

ענף התיירות עדיין מתאושש מנזקי "צוק איתן" ותולה תקוות בתייר הישראלי שייצא לנפוש בחנוכה ■ "גלובס" סוקר את המבצעים לנופש חורפי בישראל ובודק מתי משתלם לארוז את המשפחה ולהדליק חנוכייה בבית-מלון

"מלונות באילת ייסגרו בחורף לשבועות שלמים כי אין תיירות נכנסת", כך התריע לאחרונה רוני אלוני, סמנכ"ל השיווק של רשת מלונות פתאל ויו"ר ועדת השיווק של התאחדות המלונות, בדיון שזימן שר התיירות ועסק במשבר בתיירות הנכנסת מאז "צוק איתן". וכשזו תמונת המצב - מלונאים, בעלי צימרים ושאר תיירנים רוצים את התייר הישראלי אצלם.

ואיך מפתים אותו? בירושלים, למשל, נפתחים היום (ה') אירועי פסטיבל החורף "חמשושלים", שימשכו לעיר - כך לפחות מקווים קברניטיה - רבבות ישראלים. במסגרת הפסטיבל, החוגג השנה עשור, יעניקו בתי-המלון בעיר 50% הנחה ללילה שני, או לחילופין ארוחת ליל שבת חינם, בכל ארבעת סופי השבוע של חודש דצמבר.

במקביל יתקיימו בבירה, המתמודדת עם מציאות ביטחונית לא פשוטה, אירועי תרבות שונים (מרביתם במקומות סגורים ומאובטחים) בתשלום סמלי של 15-30 שקל לאדם וכן הנחות במסעדות וסיורים חינם.

אילת מחכה לתיירים

בעיר הנופש הדרומית אילת - שכמחצית מטיסות השכר השבועיות הישירות לשדה התעופה בעובדה, שהיו אמורות למלא את מלונותיה בחודשי החורף בתיירות נכנסת, בוטלו עקב "צוק איתן" - עומלים על קמפיין חורף לעידוד תיירות הפנים. חודש ינואר ימותג במסגרת הקמפיין כחודש הקולינריה והאקסטרים, עם אירוח תחרות הישראמן; פברואר ימותג כחודש המוזיקה עם אירוח פסטיבל קלאסי-קאמרי ופסטיבל ג'אז החורף, כולל פתיחה רשמית של מזרקה מוזיקלית חדשה; ומארס ישווק כחודש למשפחות ויכלול אירועים המותאמים למשפחות.

כמו כן, בעקבות שיתוף-פעולה עם המשרד לאזרחים ותיקים, יוקדש בחודש זה גם שבוע מותאם לאזרחים ותיקים.

בצר לה, עיריית אילת גם טרחה ליזום באחרונה יחד עם זכייני החופים מחירון אחיד ומוזל בכ-18%. כך למשל, בקבוק מים מינרליים קטן מוצע כעת למכירה בחופי אילת ב-5 שקלים וגדול ב-10 שקלים; בירה 1/2 ליטר ב-24 שקל ו-1/3 ליטר ב-18 שקל; וכיסא נוח ב-6 שקלים.

"המחירון האחיד נועד להשביח את המוצר התיירותי ולעודד את התיירות לאילת גם בימי החורף", הסביר מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת.

זאת ועוד, ישראייר ורשת מלונות פתאל הכריזו על מבצע 1+1 למזמינים חבילה (מלון וטיסה) לאילת, לא כולל בחנוכה, בתוקף עד סוף פברואר.

ישראייר גם יצאה במבצע לתושבי אילת לפיו, כל המזמין במהלך דצמבר מלון בתל-אביב ייהנה מטיסה חינם הלוך ושוב.

"כדי למזער את נזקי 'צוק איתן', אנחנו מחפשים דרכים להגדלת תנועת תיירות הפנים, ולכן המבצעים השונים", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של ישראייר.

לא רק פתאל וישראייר - לדברי ליאור יתאח, מנהלת תיירות פנים בגוליבר תיירות אונליין, מבצעי נופש רשתיים ונקודתיים, כולל שיתופי-פעולה בין גופי תיירות כאלה ואחרים, יש למכביר החורף.

"באזורים מובהקים של תיירות נכנסת בעונה זו של השנה - החיזור אחרי הישראלים מורגש היטב במגוון מבצעים. לעומת זאת, באזורי הנופש הרגילים של הישראלים בחורף - אילת, ים המלח וצפון הארץ - שם מוצעים מבצעים רגילים לעונה, כשלרוב מדובר בהנחה של עד 25% או עד 600 שקל למחזיקי כרטיסי אשראי שונים וכיו"ב".

נופש בחנוכה: זול יותר באמצע השבוע

מבדיקת "גלובס" עולה כי המבצעים השונים וההוזלות עליהם מדברת יתאח אינם רלבנטיים לחנוכה. "יחד עם זאת", היא אומרת, "בחנוכה השנה לא ניכרת קפיצה משמעותית במחירים אל מול המחירים הרגילים לחודש זה בשל המצב".

לדברי גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, הביקושים השנה לחופשה בחנוכה בארץ ובחו"ל גבוהים בכ-7% לעומת חנוכה אשתקד, בשל המלחמה בקיץ שדחתה את החופשה של ישראלים רבים.

כמו כן, "חנוכה נחשב לחופש הארוך האחרון של בתי-הספר והגנים לפני חג הפסח, וישראלים רבים מנצלים את 'ההזדמנות האחרונה' לצאת לחופשה משפחתית בארץ או בחו"ל עד החג הבא. בשנים האחרונות אנחנו רואים שחנוכה הופך להיות חג שמבחינת ביקושים עומד בקנה אחד עם פסח וסוכות, ואנו צופים שכך יהיה גם השנה".

כמה תעלה לכם חופשה משפחתית בחנוכה? בדיקת "גלובס" כללה חופשת חג בסוף שבוע (19-21 בדצמבר) ובאמצע שבוע (21-23 בדצמבר) ואת הפער במחיר בין נופש באמצע שבוע לעומת בסוף שבוע.

נזכיר כי חופשת חנוכה בבתי-הספר ובגנים, שקוצרה השנה, מתחילה ביום שישי 19 בדצמבר ומסתיימת ב-23 בדצמבר.

כצפוי, מי שיארוז את המשפחה באמצע שבוע יחסוך מאות שקלים. לדוגמה: בכפר הנופש בריזה בכפר במושב רמות הסמוך לכנרת, החיסכון למשפחה בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים) עומד על 620 שקל; במלונות קראון פלזה ולאונרדו פלזה בירושלים יישארו לכם בכיס 770-750 שקל (בהתאמה) אם תגיעו באמצע שבוע. אירוח באמצע שבוע במלון צל הרים בים המלח יחסוך לכם כ-500 שקלים.

לעומת זאת באילת, אם תזמינו חופשה בת שני לילות בשישי-שבת בחנוכה - תשלמו מאות שקלים פחות מחופשה זהה בת שני לילות באמצע שבוע בחנוכה.

כמה תעלה חופשת חנוכה בארץ
 כמה תעלה חופשת חנוכה בארץ