מסתמן: תקציב הפרסום של AVIS ייצא למכרז

חברת הרכב פרסמה ב-2013 בהיקף של 15.7 מיליון שקל במחירי מחירון

קבוצת הרכב UMI בוחנת שינויים במערך הפרסום שלה. במסגרת זו צפוי תקציב הפרסום של מותג השכרת הרכב AVIS לצאת למכרז - כך נודע ל"גלובס".

בחברה בוחנים את האפשרות לחבר את הפעילות התקשורתית של AVIS לפעילות חברת שברולט סרטיפייד - שתיהן בבעלות UMI, זאת למרות שפעילות השיווק של שתי החברות צפויה להישאר נפרדת.

כזכור, לפני כשנה התמזגה חברת קרדן רכב, הפועלת תחת השם AVIS, עם חברת UMI, יבואנית מותגי גנרל מוטורס שברולט, איסוזו וקאדילק.

תקציב הפרסום של UMI הוא אחד הגדולים בשוק בתחום הרכב. החלק הארי של התקציב של המותג שברולט מטופל מזה כשנתיים במשרד הפרסום ראובני-פרידן. בנוסף מטפל בתקציב קאדילק משרד הפרסום פוגל-אוגילבי, ומשרד דובצקי-זקס-אוברוצקי מטפל בתקציבי המותגים איסוזו ואחראי על פרסומי הטרייד-אין והמוסכים.

המיזוג בין UMI ל-AVIS הביא לתוך מערך הפרסום גם את משרד הפרסום ענבר-מרחב שמטפל בתקציב מנוגד האינטרסים של קבוצת קרסו.

ב-UMI שוקלים עדיין מספר אלטרנטיבות לגבי אופן המשך התנהלות התקציב, אך ההערכות הן כי כבר בשבועות הקרובים ייצא התקציב של AVIS למכרז. עוד מעריכים כי המכרז יהיה בין משרדי הפרסום של הקבוצה, זאת מלבד ראובני-פרידן שלא יוכל להתמודד על התקציב שכן הוא מטפל בתקציב אלבר - מתחרה ישיר של AVIS.

לענבר-מרחב יש מערכת יחסים ארוכה יחסית עם AVIS. המשרד קיבל לידיו את התקציב ב-2007. קודם לכן טופל התקציב כ-3 שנים על-ידי זרמון-גולדמן. עד ההתקשרות עם זרמון-גולדמן פעלה החברה באופן עצמאי בתחום הפרסום, תוך שהיא מתקשרת בשעת הצורך, באופן נקודתי, עם פרילנסרים.

מתחילת השנה פרסמה AVIS בהיקף של 10.5 מיליון שקל במחירי מחירון. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשנה שעברה עמד התקציב על 15.7 מיליון שקל במחירי מחירון.