ארדן: סקר ערוץ 10 ממש לא דרמטי; התקשורת שמאלנית

שר הפנים מגיב בפייסבוק לסקר חדשות 10: חיברו אותי לאוזנייה ושמעתי אווירת חג בחדשות 10, חשבתי ששחררו את פולארד - אך התפרסם סקר שהשמאל מנצח

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר הפנים גלעד ארדן (הליכוד) מתייחס בביטול לסקר ערוץ 10 שפורסם אתמול (ג') בערב ואשר מצביע על התחזקות גוש השמאל. לפי הסקר, שתוצאותיו דומות לסקר "גלובס" שפורסם ביום חמישי, איחוד בין ציפי לבני ליצחק הרצוג יניב להם יותר מנדטים מהליכוד. הסקר מראה גם על ירידה בפופולריות של רה"מ נתניהו.

"ביקשו ממני מחדשות 10 להגיב על סקר", כתב ארדן בדף הפייסבוק שלו. "חיברו אותי לאוזניה ואני שומע אווירת חג באולפן חדשות 10. חשבתי שכבר האמריקאים מחזירים את פולארד או משהו כזה, אבל לא. מסתבר שיצא סקר 'דרמטי' חדש שבו מסתמן שהימין קורס ושגוש השמאל מנצח! ייתכן שאפילו שמעתי שם מספר צהלולים".

ארדן הסביר מדוע לדעתו הסקר אינו מציאותי ולא דרמטי לדעתו: "רביב דרוקר הסביר כמה שהסקר חשוב כי לראשונה בסקרים השמאל עולה. בתוך דבריו הוא הזכיר כמעט כבדרך אגב שכדי שתוצאות הסקר יתקיימו והסקר יהיה מציאותי מרצ צריכים לשבת עם ליברמן או שלפיד יישב עם החרדים. כלומר, שזה לא יקרה. כלומר שאין שום סיכוי שהמסקנה של הסקר נכונה. כלומר שהסקר ממש לא דרמטי".

ארדן התייחס גם לירידה בפופולריות של נתניהו בסקר ואמר: "אושרת קוטלר ביקשה את תגובתי לתוצאה יותר דרמטית בעיניה (או כפי שקרא לזה רביב דרוקר 'סופר דרמטי!'), אל תשאלו: רק 23% תומכים בנתניהו (!). שמחה וצהלה. כאשר השאר הם הרצוג, בנט, כחלון, ליברמן, לפיד וסער. אתם מבינים? הפרידו בין נתניהו ובין סער. פלא שהתמיכה בו נמוכה? פונים לציבור ושמים ברשימה ארבעה מועמדים מימין, שניים מהמרכז ואחד מהשמאל, ואז אומרים שזה 'דרמטי', נתניהו מאוד צמוד להרצוג. וואלה יופי".

ארדן כינה את התקשורת "שמאלנית" וטען כי היא "שוחטת" את הימין: "הסברתי לגברת קוטלר על השחיטה הבלתי הגיונית והלא דמוקרטית שהתקשורת עושה לימין. קוטלר ניסתה להתווכח וציינה שבצוק איתן התקשורת הייתה עם נתניהו (מאד מרגש באמת. כמעט מחיתי דמעה מהתרגשות), ובסוף טענה שזה טיעון שחוק. נכון אושרת, זה שהתקשורת שמאלנית זה טיעון שחוק והוא ישחק עוד. כי לצערי התקשורת ממשיכה להיות כזאת ואנחנו נמשיך להשמיע את הטיעון הזה כל עוד היא תהיה כזו... אנחנו לא נשתוק בגלל שזה 'טיעון שחוק'.

"ואחרי כל זה, כדאי באמת לכולנו להתעורר ולא להיות שאננים כדי לא להסתכן בעליית השמאל".