אירוע נדיר: מועצת הביטחון מגנה פיגוע נגד ישראל

בהחלטה פה אחד גינתה המועצה את הירי על שגרירות ישראל באתונה ■ שגריר ישראל באו"ם: "שוב ושוב נדרוש מהקהילה הבינלאומית לעמוד לצידנו ולהתגייס למיגור הקצוניות והרוע"

מועצת הביטחון גינתה אמש (מוצ"ש) פה אחד את מתקפת הירי על שגרירות ישראל באתונה, ב-12 בדצמבר. המועצה "מגנה במונחים החריפים ביותר את התקפת הטרור על השגרירות... שבמהלכה נורו עשרות קלעים על הבניין, והיא מדגישה את הצורך להעמיד את המבצעים לדין", נאמר בהודעת או"ם.

המועצה שיבחה את החקירה המהירה של משטרת יוון בעקבות התקפה והצהירה: "אנו חוזרים וקובעים, שהטרור, על כל צורותיו והתגלמויותיו, מהווה את אחד מהאיומים החמורים ביותר על השלום והביטחון".

"כל התקפות הטרור הן נפשעות ובלתי מוצדקות, בלי כל קשר למניעיהן, ובלי כל קשר לזהות מבצעיהן או למועד שבו בוצעו", נאמר עוד בהודעת המועצה.

ארבעה תוקפים, על שני אופנועים, ירו ברובי קלצ'ניקוב על בניין השגרירות, בפרבר בצפון אתונה. בסך הכל נורו 54 קליעים. ישראל הטילה את האשם על הרשות הפלסטינית ועל ארגונים פרו-פלסטיניים ברחבי תבל שעוסקים בהסתה בלתי פוסקת נגד ישראל.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר: "כמי שעומדים בחזית המלחמה נגד הטרור נמשיך במאבק להגברת המודעות לטרור במוסדות הבינלאומיים. שוב ושוב נדרוש מהקהיליה הבינלאומית לעמוד לצידנו ולהתגייס למיגור הקיצוניות והרוע, שמאיימים להחריב כל חלקה טובה בעולם. זו תזכורת נוספת לכך, שאף אחד אינו חסין מול שלוחי הרוע האלה".