תקרית הירי ברצועת עזה: חייל נפצע באורח קשה

(עדכון) - החייל, לוחם בגדוד הסיור הבדואי, נפצע במהלך התקרית בסמוך לגדר מול דרום הרצועה והועבר לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע ■ הפלסטינים דיווחו כי בכיר נהרג בחילופי האש

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

לוחם בגדוד הסיור (גדס"ר) הבדואי נפצע הבוקר (ד') באורח קשה בתקרית חילופי ירי באזור קיבוץ ניר עוז שממוקם מול דרום הרצועה. הפצוע, חייל בשירות סדיר, הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מפגיעה בחזהו.

במהלך התקרית, נורתה אש צלפים מכיוון רצועת עזה לעבר כוח צה"ל שעסק בעבודות הנדסיות לתיקון גדר המערכת. הכוח השיב אש לעבר מוקד הירי מהקרקע ומהאוויר. מדובר בתקרית האש הראשונה על גדר המערכת מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי טנקים של צה"ל ירו פגז לעבר העיירה חזאעה, שממזרח לחאן יונס. על פי אחד הדיווחים, מל"ט ישראלי ירה לעבר אל-קרארה. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי ראש יחידת התצפיות של הזרוע נהרג בהפצצה ישראלית ממזרח לחאן יונס, ושניים נוספים נפצעו.

בעקבות תקרית הירי קיבלו חקלאי היישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגד הנחיה מהצבא להפסיק את כל העבודות החקלאיות בסמוך לגדר המערכת עדל הודעה חדשה. "מדובר באירוע חמור, שני תוך שבוע, שבו מופר השקט באופן בוטה. צה"ל ימשיך להגיב בהתאם על כל ניסיון פגיעה בכוחות צה"ל ובאזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

ב"אל-ג'זירה" דווח כי בעקבות התקרית פינה חמאס את המשרדים והבסיסים שלו ברצועת עזה מחשש לתקיפות ישראליות. דובר חמאס, סמי אבו זוהיירי, כתב בפייסבוק כי ארגונו מטיל על ישראל את האחריות לאירוע. "ישראל ניסתה לחצות את הגבול וירתה לעבר אזרחים, מה שדרש תגובה", טען אבו זוהיירי. "חמאס מזהירה את ישראל שלא לשוב על איוולת כזאת".

בכיר חמאס איסמאעיל רדואן אמר לביטאון חמאס, "א-ריסאללה" כי "מדובר בהסלמה חמורה. ישראל משחקת באש ונושאת באחריותה המלאה להשלכות. זכותו של חמאס להן על עצמו ועל הפלסטינים".