סגירת מעגל: אורן ציבלין רוכש 50% מ"מעריב לנוער"

ציבלין החל את דרכו בעולם התקשורת ככתב צעיר בעיתון וכתב בו לאורך שנים ■ שווי העסקה עומד על מיליוני שקלים בודדים

אורן ציבלין / צילום: דן לב
אורן ציבלין / צילום: דן לב

הפרסומאי ואיש התוכן אורן ציבלין רכש 50% מהמגזין "מעריב לנוער" ויהפוך למו"ל ועורכו הראשי.

ציבלין, שהחל את דרכו בעולם התקשורת ככתב ב"מעריב לנוער" וכתב בו לאורך שנים, רכש באמצעות סוכנות הפרסום שלו "ציבלין תקשורת צעירים" מחצית מהבעלות על המגזין ששייך לקבוצת תכלת תקשורת. שווי העסקה עומד על מיליוני שקלים בודדים.

"מעריב לנוער" יוצא לאור בשנה האחרונה על-ידי חברת תכלת תקשורת, שרכשה אותו בתהליך הפירוק שאליו נכנסה קבוצת "מעריב". השבועון, שנחשב לאחד הוותיקים בעולם בתחום מגזיני הנוער, יוצא באופן סדיר מאז שנת 1957, ובשיאו הגיע לכ-120 אלף עותקים ונחשב לאורך השנים לרווחי.

לאורך שנים הטמיע "מעריב לנוער" את המושג "כתבי נוער" וטיפח דורות של כותבים שהשתלבו בהמשך בעיתונות הישראלית, ובהם יעקב אילון, עמנואל רוזן, אופיר אקוניס, גדעון עמיחי, יוסי ביילין, ד"ר גיא בכור, צחי הנגבי ועוד.

תכלת תקשורת, בניהולו של עקיבא גולדבלום, שהפכה בשנה האחרונה לחברת המגזינים הגדולה ביותר בישראל עם יותר מ-20 כותרים, המשיכה להחזיק בשורה של מגזינים מבית "מעריב" ו"מוטו תקשורת", שפורקה אף היא, מאז הוביל מו"ל "מעריב" לשעבר, שלמה בן-צבי (אחיו של גולדבלום), את החברה לפירוק.

"מעריב לנוער" יצטרף לפעילות המו"לות של ציבלין, הכוללת את עיתון הילדים "פודקיפוד" ואת מגזיני הנוער "זבנג" ו"לייק" המיועד לנערות. כמו כן מחזיק ציבלין בהוצאת ספרים המתמחה בספרי ילדים ונוער.

בתחילת ינואר 2015 ייצא הגיליון הראשון של "מעריב לנוער" בבעלות החדשה, והוא יכלול 152 עמודים. במקביל יוביל ציבלין מתיחת פנים משמעותית, ובכלל זה ירועננו הלוגו והעיצוב, והמגזין המודפס יהיה חלק מתפיסה דיגיטלית רחבה, אשר תכלול גם אתר חדש, אפליקציה, ערוץ יו-טיוב ופעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות.

ציבלין מסר בתגובה: "אדאג ש'מעריב לנוער' יהיה טרנדי, מורד, פופולרי ובמקביל - אחראי. כמו שעיתון צריך, כמו שהאינטרנט רוצה אבל לא מצליח. נהיה הפנים של הדור כפי שהם, לא כפי שעורכי אתרים חושבים שהם. בסך-הכול, הפנים האלה יפות ומרגשות".

מתכלת תקשורת נמסר בתגובה: "אנו בטוחים כי השותפות עם ציבלין תעזור להגדיל את השליטה של 'מעריב לנוער' כמגזין הנוער המוביל במדינה".