"הדאו ג'ונס יגיע לרמת שיא של 20,000 נקודות ב-2015"

ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות בוול סטריט: "250 הנפקות בהובלת מגזר הטכנולוגיה והמדיה החברתית יגייסו בוול סטריט כ-100 מיליארד דולר וידחפו את כל השוק כלפי מעלה"

שנת 2015 תהיה שנת שיא נוספת במדדים המובילים בוול סטריט בעיקר בשל המשך גל ההנפקות בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס, צפוי יהיה להגיע לרמה של 20,000 נקודות וגם שאר המדדים המובילים צפויים יהיו לרשום רמות שיא. כך מעריך ג'וזף גרינקורן, מומחה למניות טכנולוגיה והנפקות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ.

גרינקורן מציין כי חברות שיונפקו לראשונה בוול סטריט ב-2015 יגייסו כ-100 מיליארד דולר שיתווספו לשוק המניות האמריקני. גרינקורן ציין כי 80% מההנפקות בוול סטריט בשנה הקרובה יהיה מחברות בתחום הטכנלוגיה בדגש על מדיה חברתית. החברות הבולטות שצפויות להיות מונפקות השנה הן אובר עם שווי של כ-40 מיליארד דולר, אייר בי-אנד-בי עם שווי של 10 מיליארד דולר, פלאנטיר עם שווי של כ-9.5 מיליארד דולר, ספוטיפיי ופינטרסט שצפויות להיות מונפקות בשווי של כ-5 מיליארד דולר כל אחת כשבנוסף צפויות להתרחש הנפקות נוספות של כ-250 חברות שיצטרפו לבורסות של וולסטריט ב-2015.

בנוסף, גרינקורן מונה סיבות נוספות לחוסנם של המדדים האמריקאים ב-2015 לעומת שאר המדדים האחרים בעולם: "שיעור האבטלה בארה"ב נותר נמוך ברמה של 5.8% בלבד, בזירת המטבעות העולמית, חוסנו של הדולר משפיע לטובה על הרווחיות של החברות האמריקניות שרובן מוטה ליבוא ויצוא כך שהיבוא זול יותר לארה"ב והיצוא רווחי יותר".

ככלל, כ-70% מהחברות הנכללות מדד ה-500 S&P עקפו את תחזיות האנליסטים ב-2014 גם בגלל השיפור בתנאי המאקרו בארה"ב, גרינקורן מעריך כי נראה ב-2015 מצב דומה של דו"חות מצוינים אצל רוב החברות האמריקאיות בזכות השיפור במצב המאקרו.

אלמנט חיובי נוסף בכלכלה האמריקנית לדעת גרינקורן הוא הריבית האפסית. להערכתו הריבית תישאר בתחום הזה עד לשנת 2016 לפחות. בנוסף, סביבת הריבית הנוחה מקלה על החברות האמריקניות לגייס חוב ומקדמת פריחה גם בשוק המיזוגים והרכישות שצפוי להמשיך להיות פעיל במהלך השנה הקרובה. במצב הנוכחי בוול סטריט, ישנן חברות גדולות עם כמויות של הון שצריכות יהיו למזג אליהן חברות קטנות יותר על מנת ולהגביר אצלן את נתון הצמיחה ולכן נראה עסקאות גדולות ובינוניות רבות במהלך השנה הקרובה בוול סטריט.