רשת השק"מיות בצה"ל הודיעה על הוזלה של שורת מוצרים

רשת השקמיות הצה"לית תוזיל מוצרים הנמכרים במחיר יקר לעומת השוק

האם רשת השק"מיות הצה"ליות גבתה מחיר מוגזם מחיילי צה"ל על חלק מהמוצרים?

היום (ג') הודיעה הרשת על הוזלה של שורת מוצרים, כשהבינה שמחירם ברשת הצה"לית גבוה יחסית לחלק מהשוק.

כך, למשל, ירד מחירה של במבה 200 גרם מ-9.9 שקלים ל-7 שקלים - הורדה של 30%; מחירם של 4 סכיני גילוח ג'ילט ירד מ-35 שקל ל-26.90 שקל - הורדה של 23%; מחיר פלמוליב לרחצה נחתך ב-50%; ומחירו של חטיף טוויסט ירד ב-22%. ברשימת ההוזלות נמצאים מוצרים נוספים.

הורדות מחיר אלה מעלות תהייה קשה על שולי הרווח הגבוהים של הרשת, שנועדה להעניק שירות לחיילי צה"ל, לנוכח העובדה שהרשת אינה מוכרת מוצרים במחירי הפסד.

צביקה גולדנברג, מנכ"ל הרשת ששינתה באחרונה את שמה ל"כוורת", אומר כי הרשת עובדת עם רווח גולמי של כ-17%, אך הוא מסרב להתייחס לרווח התפעולי ולרווח הנקי, אם ישנו.

לדבריו, "הרשת כמעט לא מייצרת עודפים, כי היא למען רווחת החייל. העודפים שנוצרים עוברים להוזלה נוספת במחירים לחיילים. יש לנו 9 ניידות שמסתובבות במוצבים, וזה עולה לנו 1.5 מיליון שקל בשנה, הממומנים כולם על-ידי הרשת. אין לנו סבסוד צולב".

בשנת 2014 הוציאו חיילי צה"ל 220 מיליון שקל ברשת השק"מיות. לרשת יש 300 נקודות מכירה בבסיסי צה"ל, ש-40 מתוכן משמשות כמינימרקט המציע מגוון רחב יחסית של מוצרים.

הסניף בעל מחזור המכירות הגבוה ביותר הוא בבסיס הקריה בתל-אביב, בשל ריבוי חיילים בבסיס. הסניף השני ברמת המכירות אחריו הוא הסניף בתל-נוף, ובמקום השלישי נמצא הסניף בצריפין. היקף קנייה ממוצעת של חייל ברשת עומד על 46.7 שקל.