קריסת גשר התאורה בהר הרצל: כתבי אישום נגד 6 חשודים

הפרקליטות: 6 חשודים בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל יועמדו לדין, לאחר שטענותיהם בשימוע נדחו ■ המפיק אלכס סלע לא יועמד לדין

אסון בהר הרצל הילה בצלאלי  / צלם: רויטרס דובר צהל
אסון בהר הרצל הילה בצלאלי / צלם: רויטרס דובר צהל

לאחר כשנתיים וחצי: פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (ג') כי יוגשו כתבי אישום נגד ששת החשודים באסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל, שבו נהרגה סגן הילה בצלאלי ז"ל.

הפרקליטות הודיעה לבאי-כוחם של הנאשמים כי הוחלט לדחות את טענותיהם. לעומתם, המפיק אלכס סלע לא יועמד לדין.

השישה - אלעד לביא, דורון לביא, טאימורז לאונידזה, חברת "עיצוב במה", יצחק צוקר ואורן ורשבסקי - יואשמו בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלות ברשלנות.

הודעה נמסרה גם לאימה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, שנלכדה מתחת למבנה, וכתוצאה מכך נגרם מותה.

מהפרקליטות נמסר כי חברת "עיצוב במה" היא החברה שהקימה את גשר התאורה על פי הסכם עם משרד ההסברה; דורון ואלעד לביא היו בעליה של חברת "עיצוב במה" ושימשו בתפקידי מנכ"ל וסמנכ"ל תפעול של החברה; טאימורז לאונידזה שימש כמנהל התפעול בחברה; אורן ורשבסקי שימש כמהנדס המבנה; ויצחק צוקר שימש כיועץ הבטיחות באירוע.

על-פי הפרקליטות, מהחקירה שנערכה בנושא התגבשה תשתית ראייתית שלפיה החשודים גרמו לכאורה ברשלנות לקריסת גשר התאורה במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, באירוע שבו נהרגה הקצינה, ומספר חיילים נוספים נפצעו.

ההחלטה התקבלה לאחר שהתקבלה חוות-דעת מקיפה ויסודית של מומחים מטעם המכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון.

אמה של בצלאלי: "לא מקבלת את המרגוע שלי"

בחודש אפריל האחרון, כשהפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיש כתבי אישום בפרשה, מתחה אמה של בצלאלי ז"ל ביקורת חריפה על החלטת המדינה להתמקד בעובדים הטכניים ולא בהנהלת והפקת הטקס. "ציפיתי וייחלתי לרגע הזה, ולצערי אני לא מקבלת את המרגוע שלי", אמרה סיגלית בצלאלי בשיחה עם חדשות 2.

"מגישים כתבי אישום נגד האנשים הטכניים שגרמו לכשל, אבל מאחוריהם עומדים אנשים נוספים", היא אומרת. "מהפרקליטות נמסר לי שעדיין לא הוחלט מה יעלה בגורלם ושזה עדיין בבדיקה, אז למה? חיכיתם שנתיים, שנתיים אתם מאמללים אותנו".

"קרה לנו נס שרק אחת הלכה", הוסיפה סיגלית בצלאלי. "לצערי זאת הבת שלי, אבל אני מסתכלת גם על חצי הכוס השנייה. מה היה קורה אם היו עוד? בשביל זה אני דורשת ונלחמת. אני לא נוקמת, אין לי שום רגשות נקם. מדינת ישראל 2014, תגישו כתבי אישום נגד מי שאשם, נגד מי שחקירת המשטרה קבעה שהוא אשם במוות ברשלנות. תגישו נגד כולם, כולם שווים".

"אני כל הזמן אומרת שהילה שלי הייתה אחת מ-220 חיילים וחיילות מצטייני הנשיא. אולי היא עשתה עם הקדוש ברוך הוא איזה דיל - קח אותי ואל תיקח את האחרים", אומרת סיגלית. "אף אחד לא היה מוגן, כולם עמדו באותו מקום, והילה שילמה את המחיר, כי זאת הייתה הילה. לוחמת עם ערכיות וציונות. היא פשוט זעקה לשמיים, וכנראה שהוא שמע אותה".

"אני יודעת שהילה לא תחזור, אבל לפחות שאחרים לא ייפגעו", היא אומרת. "כבר שנתיים שאנחנו שומעים שהם ממשיכים, שהרשלנות נמשכת, זה פשוט מדהים".