וינשטיין: "הטענות על מועד חשיפת פרשת השחיתות - הבל"

אחרי שליברמן טען כי חקירת הבכירים בישראל ביתנו נועדה לפגוע במפלגה ובו - היועמ"ש מבהיר: "מערכת אכיפת החוק עיוורת לשיקולים פוליטיים" ■ וינשטיין על החשדות: "שחיתות מאורגנת ושיטתית, בהיקפים נרחבים"

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מגבה את מערכת אכיפת החוק ודוחה בתוקף את הטענות הקשות שהשמיע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בנוגע לחקירת פרשת השחיתות שבה מעורבים בכירי מפלגתו ואישי ציבור נוספים.

במהלך נאום שנשא בכנס בחיפה הבהיר וינשטיין כי מדובר בחקירה משמעותית, שמעלה חשד לשחיתות מאורגנת ושיטתית, בהיקפים נרחבים.

"החקירה, שהחלה כחקירה סמויה, התרחבה מישיבה לישיבה וחשפה על פני הדברים תמונה מדאיגה", אמר היועץ המשפטי. "חומרתם המופלגת של החשדות, והעובדות שבעטיין התעורר צורך לבצע חקירה גלויה, מוכרים לי היטב".

וינשטיין הסביר כי הפרשה החלה ממספר אירועים שונים ונפרדים, שהתגלה ביניהם מכנה משותף. "זוהי שחיתות שמקורה על-פי החשד בקנונייה בין אנשי שלטון מרכזי, שלטון מקומי ועמותות ציבוריות", הסביר. "כל אלה לצורך הפקת רווחים וטובות הנאה אישיות מכספי הציבור".

היועץ ציין כי הוא אישר את פתיחתה של החקירה וליווה אותה באופן צמוד. "התקיימו בפניי דיונים לצורך אישור פעולות חקירה ולצורך קבלת החלטות על אפיקי חקירה חדשים", אמר היועץ המשפטי.

בהתייחסו לדבריו החריפים של ליברמן, שהאשים כי החקירה נגד מקורביו מונעת מרדיפה אישית של הפרקליטות נגדו ומנקמנות, אמר וינשטיין כי "הטענות המושמעות לצערי הן דברי הבל. טענות הסומכות כולן על אדני-שווא. אני נותן גיבוי מלא ליחידות החוקרות ולפרקליטים המלווים. פעולתם ראויה לכל שבח. כל שנעשה - בידיעתי ובאישורי נעשה".

בהמשך דבריו הסביר וינשטיין כי הסיבות למעבר לחקירה גלויה בעת הזו הן מגוונות, והבהיר כי גם בתקופת בחירות נערכות חקירות מסוג זה, וכי החקירה עצמה נפתחה הרבה לפני ההחלטה ללכת לבחירות.