פרשת השחיתות: מתגבשת המלצה ל-4 כתבי אישום

במשטרה השלימו את החקירה בפרשות שבהן בולטת מעורבות פאינה קירשנבאום, ובכולן התגבשו ראיות שמבססות המלצה לכתבי אישום ■ החוקרים סבורים כי היועצת הפרלמנטרית של קירשנבאום השמידה ראיות בשליחותה

פאינה קירשנבאום / צלם: איל יצהר
פאינה קירשנבאום / צלם: איל יצהר

חקירת פרשת השחיתות הגדולה: במשטרה השלימו את פעולות החקירה ב-4 מהפרשיות שנחקרות, ובכולן התגבשו ראיות שמבססות לכאורה המלצה לכתבי אישום נגד חשודים - כך פורסם הערב (שבת) ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 2.

מעורבותה של סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום בפרשיות האלה בולטת. עדיין לא ברור אם היא תזומן לחקירתה העיקרית כבר השבוע, אבל כפי שזה נראה כעת, חקירתה תימשך לפחות שבועיים או שלושה.

אשר לביקורת החמורה שהטיח היום יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, ביועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין - אומרים בפרקליטות ובמשטרה כי בחוות-הדעת שקיבל וינשטיין מראש אגף החקירות והמודיעין לא נאמר שקירשנבאום הגיעה למשרדה מאז החלה החקירה הגלויה. המכתב שנשלח אליה הוא תוצאה של חשש מבוסס, כדברי גורמים במשטרה, שקירשנבאום תבקש להגיע למשרד הפנים, ומאחר שהמחשבים במשרדה לא נלקחו בשל מעמדה וחסינותה, היה ברור שכל כניסה אל המחשב היא בבחינת שיבוש.

בהקשר זה מעריכים גורמים במשטרה כי עוזרתה הפרלמנטרית רבין, שנעצרה בין השאר בחשד לשיבוש לאחר שהתברר כי השמידה מסמך ומחקה כמה קבצים מהמחשב, פעלה - כך על-פי ההערכה - בשליחותה של קירשנבאום.

"נצליח בבחירות יותר ממה שחושבים"

ליברמן סיפר היום גם על בקשתו מפאינה קירשנבאום שלא להתפטר: ״אמרתי לה שלא צריך להיכנע בגלל לחץ תקשורתי, לא צריך למהר ולהילחץ. הגוף היחידי שקובע אם בן אדם הוא מורשע או זכאי זה בית המשפט. אני מאמין בחפותה של פאינה והבכירים הנוספים", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו.

"אני עברתי רק 17 שנות חקירה, ובסוף זוכיתי פה-אחד מחוסר אשמה על-ידי 3 שופטים. כל עוד בנאדם לא הורשע, הוא חף מפשע. במקרה הזה הרשיעו את כולם תוך כדי שיתוף-פעולה עם עיתונאים".

על אף ההערכות הנוגעות לפרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה בכירים במפלגתו, ליברמן טען דווקא כי ישנה תנופה של מצטרפים חדשים ל"ישראל ביתנו": "לאנשים במדינה יש כנראה יותר שכל ממה שחושבים כמה חוקרים או כמה עיתונאים. אני בטוח שלמרות פרשת להב 433 נצליח הרבה מעבר למה שחושבים".