יו"ר ועד עובדי אל-על, ליאור קזימירסקי, מתפטר מתפקידו

הסיבה: חילוקי דעות בוועד העובדים לגבי אופן הטיפול בחברת האחזקות בנאמנות של עובדי אל-על, המצויה בחובות בהיקף מוערך של כ-4 מיליון שקל

בואינג 747 אלעל / צלם: בלומברג
בואינג 747 אלעל / צלם: בלומברג

חודשיים אחרי שנכנס לתפקיד, יו"ר ועד עובדי אל-על, עו"ד ליאור קזימירסקי, מתפטר היום (ב') מתפקידו. הסיבה: חילוקי דעות בוועד העובדים לגבי אופן הטיפול בחברת האחזקות בנאמנות של עובדי אל-על המצויה בחובות בהיקף מוערך של כ-4 מיליון שקל.

חברת האחזקות בנאמנות של עובדי אל-על (להלן התאגיד) הוקמה ערב הפרטת החברה ע"י המדינה בשנת 2003. לחברה האמורה הועברו כ-8% ממניות אל-על המופרטת לטובת העובדים ובמסגרת הסכמות בין המדינה ובין ועד העובדים. כדי לרכוש את המניות הללו, חברת האחזקות של העובדים לקחה הלוואה מבנק לאומי ורכשה את המניות. לימים, בשל הפסדים של אל-על, בנק לאומי חילט את המניות ששועבדו לטובת לקיחת ההלוואה והתאגיד נותר ללא נכנסים, ללא הון וללא יכולת לפרוע את חובותיו שהלכו וטפחו כאמור לכ-4 מיליון שקל. בנוסף, אין ביכולתו של התאגיד לשכור אנשי מקצוע, דוגמת רו"ח ועו"ד, ואף לא לממן ביטוח דירקטורים ובכך למעשה חושף את חברי הוועד המכהנים כחברי דירקטוריון בחברת האחזקות לתביעות. לאור כל האמור, קזימירסקי הודיע הבוקר במפתיע בישיבת מועצת עובדי אל-על כי הוא מתפטר מתפקיד יו"ר הועד. קזימירסקי נימק את התפטרותו במצבה של חברת האחזקות בנאמנות של עובדי אל-על, בה הוא אמור לשמש מתוקף תפקידו גם כיו"ר התאגיד, כפי שנגלה אליו לאחר שנבחר לתפקידו.

במכתב ששלח היום לכל עובדי אל-על כתב קזימירסקי: "עם כניסתי לתפקיד שמתי לנגד עיני מטרה לטפל בשני נושאים עיקריים, הראשון חתירה להסכם עבודה ארוך טווח והשני שאינו פחות בחשיבותו בעיני, הוא טיפול מידי בשורת נושאים קריטיים שהוזנחו בשנים האחרונות. אחד הדברים המרכזיים, לדברי קזימרסקי, "היה מצבה של חברת האחזקות בנאמנות של עובדי אל-על, חברה שהוקמה בשנת 2003 ערב הפרטת החברה והנפקת מניותיה בבורסה בתל אביב. המדובר בתאגיד שאליו הועברו מניות אל-על מהמדינה ערב ההפרטה, מניות אשר חולטו לפני מספר שנים על-ידי בנק לאומי. כיום, אין בתאגיד מניות, כסף ו/או נכסים לקיים עצמו ולשלם חובותיו, ובמצב זה יחד עם העובדה כי אין לדירקטורים ביטוחים מתאימים, נוצר ככל הנראה הכרח לביצוע שינוי".

עוד כתב קזימרסקי: "חילוקי הדעות במועצת העובדים לגבי דרך הטיפול בתאגיד הביאו אותי למסקנה כי לא ניתן להמשיך ולפעול במצב הדברים הנוכחי".