בלב בריסל: מערכת עיתון פונתה בשל התרעה על פצצה

רחוב רויאל נסגר לחלוטין, ומערכת "לה סואר" פונתה, לאחר שאלמוני התקשר ואיים: "זה יתפוצץ במערכת שלכם" ■ לטענתו, סיקור הטבח ב"שרלי הבדו" הצרפתי "מזין את הימין הקיצוני"

מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס
מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס

מערכת העיתון הבלגי "לה סואר" פונתה היום (א') בעקבות התרעה על פצצה - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. רחוב רויאל, בו שוכנת המערכת לצד מערכות נוספות של כלי תקשורת בלגיים, פונה כולו למשך כמה שעות, וכוחות משטרה הוזעקו למקום. לפי שעה לא דווח על איתור החפץ החשוד.

על-פי הדיווח ב"לה סואר", אלמוני שטען כי הוא "מהשמאל הקיצוני" התקשר למערכת ואמר: "זה יתפוצץ במערכת שלכם. אתם לא לוקחים את עצמכם ברצינות". הוא הוסיף כי הסיקור של הטבח במערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו" שבפריז, בו נהרגו ביום רביעי האחרון 12 בני אדם, "מזין את הימין הקיצוני".

כאמור, הרחוב כולו פונה, וכלל לא דווח על נפגעים באירוע. כוחות המשטרה במקום סורקים את המבנה, הסמוך ל"פארק בריסל" הפופולרי.

בתוך כך, כ-20,000 בני אדם יצאו היום לרחובות מרכז בריסל ב"צעדה אזרחית נגד השנאה ולמען חופש הביטוי", בעקבות סדרת הפיגועים שאירעו בשבוע האחרון בפריז.

מוקדם יותר היום, משטרת גרמניה עצרה שני בני אדם בחשד להצתה במערכת העיתון "המבורגר מורגנפוסט" בהמבורג, שהדפיס מחדש את האיורים מהעיתון "שרלי הבדו" שלעגו לנביא מוחמד. למקום נגרם נזק רב. איש לא נפגע.

לדברי המשטרה, בקבוק תבערה ואבן הושלכו דרך חלון הקומה התחתונה של המבנה והציתו חלק מארכיון העיתון. דובר מכבי האש מסר כי הדליקה כובתה במהירות, וכי אנשי המערכת יוכלו לשוב לעבודה כבר היום בבוקר. הנהלת העיתון מסרה כי לא ניתן לדעת האם התקרית קשורה להדפסת האיורים.

מתקפת הטרור שהכתה את פריז בשבוע שעבר, והתפרסה על פני 3 ימים, גבתה את חייהם של 17 בני אדם. ביום רביעי נכנסו שני מחבלים, האחים סעיד ושריף קואשי, למערכת המגזין "שרלי הבדו" וירו למוות ב-12 בני אדם. ביום חמישי רצח מחבל נוסף, אמדי קוליבאלי, שוטרת בדרום העיר, ויום לאחר מכן הוא התבצר במרכול כשר במזרח העיר ושם רצח 4 בני אדם נוספים. שלושת המחבלים חוסלו בידי כוחות הביטחון.