מירי רגב: "הקרדיט על רפורמת הסלולר הוא של נתניהו"

רגב השתתפה באירוע "הפרלמנט של אונו" בהפקת המתנ"ס קרית אונו בשיתוף דורון לנדוי ו"גלובס" ■ שר החינוך לשעבר שי פירון: נתניהו אמר שלפיד היה שר אוצר גרוע אך הודה שהמצב הכלכלי טוב ■ רמי לוי: הרווחתי הרבה כסף כשמכרתי עוף בשקל

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

"ספרו לי על משהו אחד שעשה משה כחלון בתפקידו כשר הרווחה. אני אבא לילד עם מוגבלות ואני זוכר שרק סבלתי בתקופה הזו". כך אמר שר החינוך לשעבר שי פירון באירוע "הפרלמנט של אונו" שמקיים הערב (ד') "גלובס" בשיתוף פעולה עם המתנ"ס קרית אונו ודורון לנדוי. את האירוע הנחה עורך "גלובס" חגי גולן ומשתתפים בו בנוסף חברת הכנסת מירי רגב ואיש העסקים רמי לוי.

"צר לי לאכזב את נתניהו. יש עתיד היא לא מפלגת אווירה", אמר פירון. "בעבר אף מפלגה לא הייתה בימי השפל שלה ב-9 מנדטים בסקרים כמו יש עתיד כעת. אני עשיתי טעויות בשנתיים אחרונות וגם יש עתיד עשתה טעויות. לא שיחקנו את המשחק הפוליטי כמו שצריך. לא מינינו מקורבים ולא נתנו שוחד".

פירון הוסיף עוד כי "מעולם לא התקבלה החלטה בתולדות מדינת ישראל לבצע תקציב חינוך דיפרנציאלי משום שלאף אחד לא היה אכפת מתושבי הפריפריה והמעמד הנמוך. הדבר הראשון שעשיתי הוא לפעול למען תקציב חינוך דיפרנציאלי", לדבריו.

"יאיר לפיד הוא קודם כל חבר שלי, על יתרונותיו וחסרונותיו. החבילה של לפיד כוללת את הנחישות שלו לגבי הבוחרים והאנשים שעובדים איתו. לפיד הודה כי טעה כשאמר לאחר הבחירות הקודמות שהוא רוצה להיות ראש ממשלה", אמר פירון והוסיף כי הוא חושב שלפיד טעה גם כשלקח את תפקיד שר האוצר.

לדברי שר החינוך לשעבר, נתניהו אמר השבוע אמירה שסותרת את עצמה. הוא אמר: יאיר לפיד היה שר אוצר גרוע ולאחר מכן הוא אמר הגעתי לאוצר וראיתי שהמצב טוב. פירון טען כי נתניהו החליט לפרק את הממשלה רק כדי להכשיל את המהלכים של יש עתיד.

רגב: "רשימת העבודה היא בושה"

"בהחלט הייתי רוצה לראות יותר נשים ברשימת הליכוד אך אני דוגלת בתפיסה שמקדמת אנשים לפי העשייה שלהם ולא לפי המגדר", כך אמרה חברת הכנסת מירי רגב.

בהמשך דבריה רגב תקפה את מפלגת העבודה ואת העומדים בראשה. "הרשימה של העבודה היא בושה" היא אמרה. "סתיו שפיר קוראת לא לשיר את התקווה, מירב מיכאלי קוראת לא להתגייס לצה"ל ....זאת רשימה של אנשים לא ציוניים וחסרי ניסיון. אני רוצה רשימה של אנשים ציוניים עם הרבה ניסיון כמו ראש הממשלה, סילבן שלום, בוגי יעלון". רגב תקפה באופן אישי את יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג וטענה כי הדבר הראשון שצריך לעשות זה לפתוח את פרשת העמותות הוא היה מעורב.

רגב תקפה גם את יש עתיד: "יאיר לפיד גרף 19 מנדטים כדי לטפל ביוקר המחיה. מה הוא עשה בנושא הזה? אני אגיד לכם - אפס. ממשלת הליכוד עשתה יותר מכל מפלגה אחרת בנושא יוקר המחיה".

רגב לא חסכה את שבטה גם מכחלון ואמרה שהקרדיט על רפורמת הסלולר הוא של נתניהו ולא שלו. צריך להודות באמת - הכלכלה במדינת ישראל יציבה. אנחנו לא נמצאים במצב של רוסיה ולא במצב של יתר מדינות אירופה".

רגב התייחסה גם לנושא המדיני ואמרה כי הרעיון שתהיה פה מדינה דו לאומית הוא "שטות מוחלטת". "המדינה היחידה שתהיה פה היא מדינה יהודית ודמוקרטית שנותנת כבוד למיעוט הערבי", לדבריה.

"נתניהו הוא מר ביטחון", הצהירה רגב. "אני לא הייתי רוצה לראות את בוז'י בתפקיד שר הביטחון. הטרור הרים ראש והצלחנו להחזיר את הטרור למקום שבו הוא נמצא, עובדה שאין אינתיפאדה בירושלים".

"בתקופה שמכרתי עוף בשקל הרווחתי הרבה כסף"

לא טיפלו בצורה נכונה ביוקר המחיה", כך טוען איש העסקים רמי לוי. "אנחנו מדינה של מסים. אם לא נטפל בדברים הנכונים, הנושא של יוקר המחיה לא ייפתר". לדברי לוי, יש צורך בטיפול פרטני בכל אחד מהגורמים שהובילו לעליית מחירי הדיור. אם למשל המלט התייקר אז יש צורך לפעול בנושא הזה ואם חומרי הבנייה התייקרו אז יש לפעול להוריד את המחירים. "משווקים את הקרקעות של מדינת ישראל למרבה במחיר וכך גם מגדילים את הפער בין העניים לעשירים", אמר לוי. "יש צורך לקבוע מחיר קבוע לקרקע שיהיה צמוד רק למדד. "קודם כל צריך לייצב את המחירים ורק אז להוריד".

לגבי שוק הקמעונאות אמר לוי כי "הדרך שלי היא למכור הרבה, להרוויח קצת ולדאוג שכולם ירוויחו". אני הובלתי דרך ודאגתי שגם מי שאין לו הרבה יוכל לקנות. אני רואה שהמתחרים שלי הולכים בדרך הזו ואני שמח. המתחרים שלי חשבו שהם יוכלו למכור בכל מחיר וניהלו את העסקים שלהם בצורה 'שמנה'". לוי הוסיף ואמר עוד כי "גם שמכרתי עוף בשקל הרווחתי הרבה כסף. בתקופה של העוף בשקל דאגתי להוריד את כלל המחירים בחנויות וכך הגדלתי את המחירים".

בנוגע לשאלה האם בכוונתו לעבור לפוליטיקה, לוי הודה כי "לפחות 4 מפלגות פנו אלי. ידוע שאני משתייך לגוש המרכז ימין, כך שברור שמפלגות השמאל לא פנו אלי". לוי הדגיש כי אין בכוונתו להצטרף לאחת המפלגות כרגע.