פלוג: זקן בודק את היבטי האחריות האישית של מנהלים בבנק לאומי

נגידת בנק ישראל התייחסה בהרחבה לפרשת העלמות המס בה מעורב בנק לאומי ■ הציגה נתונים המראים כי ההוצאה הציבורית בישראל נמוכה בהשוואה בינלאומית, אך הדגישה את החשיבות של עמידה ביעד הגירעון

קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ
קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ

המפקח על הבנקים, דודו זקן, בודק היבטים של אחריות אישית של מנהלים בבנק לאומי בעקבות פרשת הקנס שהוטל על הבנק בארה"ב - כך אמרה נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג.

בפתח נאום שנשאה בבית איזי שפירא ברעננה אמרה פלוג כי "הפיקוח על הבנקים נמצא בעיצומה של בדיקה, המתייחסת הן להיבטים של ניהול בנקאי תקין והן להיבטים של אחריות אישית של עובדים ונושאי משרה. המפקח על הבנקים מקיים בדיקה מקצועית, מקיפה ובלתי מתפשרת, ובסיומה נבחן באילו צעדים יש לנקוט, הן ביחס לבנק לאומי והן ביחס למערכת הבנקאית כולה".

הנגידה סקרה את ההתפתחויות המאקרו-כלכליות במשק ועמדה על המגמות העיקריות בצמיחה, בסחר החוץ, בשוק העבודה ובתחומי המדיניות המוניטרית. במסגרת הסקירה התייחסה הנגידה לשירותים הציבוריים החברתיים, ביניהם הטיפול בבעלי מוגבלויות.

פלוג הציגה נתונים המראים כי בנוסף על העובדה שההוצאה הציבורית האזרחית בישראל נמוכה בהשוואה בינלאומית, הרי שגם ההוצאה החברתית (על שירותי בריאות, רווחה וכיו"ב) נמוכה, ולדבר יש השלכות על היכולת לספק שירותים אלה ברמה גבוהה. בהקשר זה ציינה הנגידה את החשיבות של העמידה ביעד הגירעון לשנת 2014. עם זאת, תת-הביצוע בהוצאה האזרחית ובפרט בהשקעה בתשתיות, מטריד.

בסיום דבריה התייחסה הנגידה לפעולות הנדרשות לעידוד צמיחה מכלילה ובת-קיימא, המשלבת אוכלוסיות בעלות שיעור השתתפות נמוך, תוך עלייה בהון האנושי ובכושר ההשתכרות שלהן ועלייה בפריון.