לפיד: "נפעל בכל הכוח כדי לקדם תחבורה ציבורית בשבת"

יו"ר יש עתיד: "בכנסת הקרובה נשאר לנו עוד להעביר את ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת, ואנחנו נעשה את זה"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד מבטיח שבכנסת הבאה הוא יפעל לאפשר תחבורה ציבורית בשבת.

"'יש עתיד' תפעל בכל כוחה לקדם תחבורה ציבורית בשבת", אמר לפיד במפגש בקתדרה במוזיאון ארץ ישראל. "זה צעד חברתי ולא אנטי-דתי. אנחנו זקוקים לתחבורה באזורים חילוניים ולא באזורים שבהם קיימת אוכלוסייה דתית-חרדית. המטרה היא לא לעשות דווקא אלא כדי שסב יוכל ללכת לבקר את הנכד שלו מבלי להחזיק רכב וכדי שמשפחות שלא מחזיקות רכב יוכלו לטייל, לעשות קניות ולבקר חברים. תחבורה ציבורית בשבת היא צעד סוציאלי שייטיב עם השכבות החלשות בהכרח".

לפיד חזר שוב על הישגי מפלגתו בכנסת המתפזרת ואמר: "בשנה ו-8 חודשים הספקנו להעביר את השיוויון בנטל, להעביר את חוק הגיור ביחד עם אלעזר שטרן ואת חוק הפונדקאות של יעל גרמן. בכנסת הקרובה נשאר לנו עוד להעביר את ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת, ואנחנו נעשה את זה".

כאשר נשאל לפיד האם הייתה זו טעות לקחת לידיו את תיק האוצר, ענה כי "מנהיגות צריכה ללכת למקומות הקשים ולא למקומות הנוחים וזו הסיבה שהחלטתי לקחת את תיק האוצר והייתי עושה זאת שוב. שר האוצר צריך לעסוק בסדר עדיפויות לאומיות. לעסוק בדילמות מוסריות. האם אנחנו מדינה מוטת ביטחון או מוטת חינוך? רק במשרד האוצר אתה יכול לתקן עוול היסטורי ולהוסיף מיליארד שקל לניצולי השואה כדי שהם יוכלו לחיות את חייהם בכבוד. זאת לא החלטה כלכלית אלא החלטה ערכית.

"לקיחת תיק האוצר זאת לקיחת אחריות. בדיוק כמו שלקחנו את משרד החינוך, ואת משרד הבריאות ואת משרד הרווחה. הלכנו למקומות הכי קשים כי שם אפשר לעשות את השינוי".

לפיד גם נשאל על פעולת התקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל והאם יש לה קשר לפוליטיקה ובחירות; לדבריו, "אני חושב שצריך לפגוע בראשי הטרור כל יום כל שעה ובכל הזדמנות. אני לא מעלה לרגע שהשיקולים היו פוליטיים. אני סומך על צה"ל ועל מערכת הביטחון כדי שזה יהיה בלתי אפשרי שזה יקרה".