לפיד: "נתניהו הורס את היחסים עם ארה"ב עבור נאום בחירות"

יו"ר יש עתיד תקף את ראש הממשלה נתניהו באירוע "שבתרבות" במודיעין, לאחר שנודע כי ינאם בפני הקונגרס האמריקאי, מבלי שתיאם זאת עם הבית הלבן ■ לפיד: "האמריקאים מזועזעים"

יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר
יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר

לפיד במתקפה חריפה על ראש הממשלה: יו"ר מפלגת יש עתיד תקף היום (שבת) את נתניהו, זאת לאחר שנודע כי יגיע לנאום בקונגרס האמריקאי שבועיים לפני הבחירות - ומבלי שתיאם זאת מראש מול ממשל אובמה בבית הלבן.

במהלך אירוע "שבתרבות" במודיעין, תקף לפיד את ראש הממשלה והאשים אותו בהרס היחסים עם האמריקאים: "נתניהו מעדיף להרוס את היחסים האסטרטגים שלנו עם ארה"ב בשביל נאום בחירות. זה חשוב שישמעו את קולה של ישראל באופן רם וברור בסוגייה האיראנית, אבל מה שקורה במקרה הזה הוא ההפך. זה גורם לנו נזק".

"נתניהו מעדיף בשביל נאום בחירות אחד שאולי יקושש כמה קולות בסניפי הליכוד להרוס את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארה"ב", הוסיף לפיד ואמר כי "אילו הדאגה לסוגייה האיראנית הייתה מדריכה את נתניהו כפי שהוא אומר, הוא היה מנהל את זה אחרת, בתיאום עם הבית הלבן.

"במהלך סוף השבוע שוחחתי עם בכירים אמריקאים, והם מזועזעים. זה בניגוד לפרוטוקול וזה לא מנומס. היחסים עם האמריקאים חשובים למדינת ישראל. אסור לנו לפגוע בהם כך בקלות-ראש. זה גורם נזק ליחסים האסטרטגיים".

"גם קרי כבר לא יהיה סבלני יותר להתנהגות נתניהו"

בתוך כך, גוברת הביקורת על נתניהו גם בארה"ב. במאמר המערכת של ה"ניו-יורק טיימס" שפורסם הבוקר (שבת), נכתב: "קשה לראות איך זלזול שכזה בנשיא האמריקאי, שאפילו נתניהו אמר שהוא מחויב לביטחון ישראל, יועיל במשהו לביטחונה".

עוד נכתב במאמר כי "אין ספק שאובמה ישמור על ההתחייבויות של ארצו כלפי ישראל, אולם התקרית הזו היא מהחמורות שהתרחשו בין המדינות בשש השנים האחרונות. גם למזכיר המדינה קרי, שקרא ל-50 מנהיגים בעולם למנוע מהפסלטינים להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, הולכת ונגמרת הסבלנות. האם נתניהו באמת יכול להרשות לעצמו לאבד בעלת ברית שכזו?"