"עורכי הטלוויזיה יחליטו אם לשדר את נאום נתניהו בקונגרס"

כך טוענים ברשות השנייה בתגובה לבקשתה של ח"כ גלאון למנוע את שידור נאומו המתוכנן של רה"מ בפני הקונגרס האמריקאי - בטענה לתעמולת בחירות

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה לרשות השנייה ולוועדת הבחירות המרכזית בבקשה שימנעו את שידור נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי.

לאור הפנייה לוועדת הבחירות, נמסר מהרשות השנייה כי ימסרו את תשובתם ליו"ר הוועדה, השופט סלים ג'ובראן. ואולם ל"גלובס" נודע כי ברשות מתכננים להשיב כי ההחלטה צריכה להיות בידי עורכי החדשות בטלוויזיה, שיקבעו את מידת החשיבות העיתונאית של הנאום ואת המידה בה הוא עשוי לגרום להם להפר את חוק איסור תעמולת בחירות.

"מועד נאומו האמור של ראש הממשלה הינו 14 יום לפני מועד הבחירות לכנסת, ולפיכך הרי שהוא חל במהלך התקופה הקבועה בסעיף 5 לחוק, במסגרתה נאסר על תעמולת בחירות בשידורי רדיו או טלוויזיה", כתבה גלאון לוועדה. "נאומו של ראש הממשלה תוכנן ונקבע בתיאום עם הנבחרים הרפובליקאים בקונגרס ועל-פי הזמנתו לכאורה של יו"ר בית הנבחרים, מר ג'ון ביינר, דבר המהווה הפרה מוחלטת של הפרוטוקול הדיפלומטי הנהוג בעניין זה.

"כפי שמסר דובר הבית הלבן, הנאום האמור תוכנן ונקבע, באופן מפתיע ביותר, שלא לומר בהול ובוטה, ללא כל תיאום עם בית הנשיא אובמה, כמתחייב וכנהוג, תוך עקיפת והדרת הבית הלבן והצגת עובדות מוגמרת בפני הנשיא בעניין זה.

"לאור החומרה והבוטות שמצא הנשיא אובמה בשימוש שעושה ראש ממשלת ישראל בפלטפורמה האמריקאית לצורכי קמפיין הבחירות שלו בישראל, הנשיא אובמה הצהיר מפורשות כי בשל סמיכות מועד הבחירות בישראל לנאומו של ראש הממשלה בקונגרס והקשר והישיר והמובהק בין שני אירועים אלו, כאשר ברור כי המדובר בנאום בחירות, הממסד האמריקאי לא ייתן יד להתערבות בבחירות, וראשי הממסד, בכללם שר החוץ ג'ון קרי והוא עצמו, לא יפגשו עם מר נתניהו במסגרת ביקורו זה בארה"ב".

מהרשות השנייה נמסר: "עתירתה של יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התקבלה הבוקר ברשות השנייה. תגובת הרשות תוגש בהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן".