נעילה מעורבת בבורסה; מניית פלוריסטם זינקה 21%

מחזור המסחר הסתכם בכ-926 מיליון שקל ■ 2 הרוגים לצה"ל בתקרית בצפון ■ עליות בוול סטריט לאחר הדוח של אפל

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת בסיומו של יום תנודתי ובצל האירוע הביטחוני בגבול הצפון. טיל נ"ט פגע ברכב סיור של צה"ל. צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי בלבנון. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, זאת לאחר נעילת המסחר אפל פרסמה דוח כספי חזק במיוחד. בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-926 מיליון שקל.

כך נראה מדד המעו"ף היום, זמן קצר לאחר התקרית הביטחונית:

גרף מדד המעו
 גרף מדד המעו

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, אומר כי "לאור המתיחות בצפון התנודתיות בשוק המקומי בתקופה הקרובה תגבר. בשווקים הגלובליים יש המתנה להחלטת הריבית מכיוון ארה"ב כאשר הצפי הינו להודעה מתונה יותר להעלאת ריבית לאור הירידה החדה במחיר הנפט והמש התחזקות הדולר אשר פוגעת בתוצאות חברות יצואניות בארה"ב". עוד מציינים בבית ההשקעות הלמן-אלדובי כי "לאור התשואות הנמוכות באפיקים הממשלתיים ומדיניות מרחיבה מכיוון הבנקים המרכזיים נמשיך לראות ריצה לכיוון נכסי סיכון בתקופה הקרובה".

ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים בכל הנוגע לשוק הגז מציבה סיכוני אשראי למדינת ישראל, כך קובעת סוכנות הדירוג S&P בסקירה שפרסמה אתמול. לדברי S&P, "תחת הנסיבות, לא סביר שבעלי המאגר ומשקיעים בינ"ל יסכימו להשקיע סכומים כ"כ גבוהים בלוויתן". [לסיפור המלא]

פלוריסטם זינקה

כיל דיווחה אמש כי חתמה על הסכם לרכישת פרולקטל (Prolactal GmbH), יצרנית אירופאית של חלבון חלב ורכיבים נוספים לתעשיית המזון והמשקאות. פרולקטל מייצרת ומוכרת מגוון רחב של חלבוני חלב לשימוש נרחב בתעשיות המשקאות, החלב והבשר, לייצוב ולשיפור הערכים התזונתיים של משקאות ומזונות מעובדים. על פי הערכות, סכום הרכישה עומד על כמה עשרות מיליוני אירו.

חברת מחקר ניירות הערך אקסלרון (Acceleron) חזרה השבוע על המלצת "קנייה" לפלוריסטם ונקבה במחיר יעד של 21 דולר, פרמיה של 650% (!) על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. האנליסטים של אקסלרון מדגישים כי בשלושת החודשים האחרונים מאיצה החברה את לוח הזמנים בו היא מתעתדת להגיע לשוק עם מוצר מאושר ראשון. המניה זינקה היום במחזור ענק.

קבוצת דלק הודיעה אתמול כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת השליטה בהפניקס לפוסון הסינית לפי שווי חברה של 3.7 מיליארד שקל. דלק צפויה לקבל בתמורה עד 1.9 מיליארד שקל.

החברה לישראל דיווחה אתמול כי היא צפויה לרשום הפחתה של כ-400 מיליון דולר בדוחותיה הכספיים לשנת 2014 בעקבות פיצול חלק מהחזקותיה לתוך חברת קנון . סכום ההפחתה האמור עשוי לגדול או לקטון בהתאם לתוצאות החברות המועברות, ברבעון הרביעי של שנת 2014.

כן פייט פרסמה אתמול לראשונה את נתוני תוצאות היעילות שהתקבלו בניסויים הפרה-קליניים שהתקיימו בתרופת הדור הבא של כן פייט, ה-CF602, מהן עולה כי תרופת החברה שיפרה ב-118% את התפקוד המיני תוך השגת פרופיל בטיחותי מצוין.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]