הדולר צונח: היציג נחלש בכ-1.3% למרות ההסלמה בצפון

האירו ירד מול השקל בכ-0.4% והשער היציג נקבע על 4.48 שקלים ■ FXCM ישראל: "הפריצה מעל מחסום 4 השקלים בתחילת השבוע הינה פריצת שווא" ■ בעולם הדולר מתחזק

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

הדולר נחלש היום (ד') בחדות מול השקל בשוק המט"ח המקומי, ביום השני ברציפות מאז החלטת הריבית של בנק ישראל ביום שני, ולקראת החלטת הריבית בארה"ב היום.

שער הדולר היציג צנח בכ-1.3% ונקבע ברמה של 3.945 שקלים. נזכיר, כי ביום שני הדולר נגע ברף 4 השקלים, אך ננעל לבסוף מתחתיו. במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי "הפריצה מעל מחסום 4 השקלים בתחילת השבוע הינה לפי שעה פריצת שווא וכעת ישנה סבירות להאצת המהלך היורד לעבר 3.93 שקלים".

גם שער האירו נחלש היום ביום השני ברציפות. האירו ירד מול השקל בכ-0.4% והשער היציג נקבע על 4.48 שקלים.

המסחר כמעט ולא הושפע מהאירוע הביטחוני באזור הכפר רג'ר בצפון: רכב סיור של צה"ל נפגע מטיל נ"ט באזור הכפר רג'ר בזמן שפצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל בגזרת הר דב. יש נפגעים באירוע. חיזבאללה נטל אחריות על הפיגוע.

בעולם הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם: האירו יורד מולו ב-0.2% ל-1.136 דולר לאירו, הליש"ט נחלשת ב-0.2% ל-1.518 דולר, ומול הין היפני הדולר מתחזק ב-0.2% ל-118.08 ין לדולר.

אתמול, נזכיר, הדולר נחלש בפחות מ-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.995 שקלים, ואילו האירו עלה בכ-0.3% ל-4.502 שקלים.

ביום שני בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי על 0.25% והזהיר משוק המשכנתאות. האינפלציה שנה אחורה שלילית ורחוקה מיעד האינפלציה של בנק ישראל.

היום מסתיימת ישיבת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב שבסיומה הוא צפוי להותיר את הריבית ברמה אפסית. המשקיעים יחפשו רמזים, כמו בכל החלטה בחודשים האחרונים, לגבי מועד העלאת ריבית לראשונה מאז 2008.

לדברי FXCM, "בשוק גוברות ההערכות כי הבנק הפדרלי ימתן הערב את הרטוריקה הניצית שלו, וזאת על רקע ההרחבה הכמותית של הבנק של אירופה, הירידה במחירי הסחורות והתנודתיות הגבוהה בשוק העולמי. בישיבות האחרונות אותת הבנק באופן מפורש על כוונתו להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. אם הבנק ימתן את הרטוריקה, הדולר צפוי לצנוח מטה למול המטבעות המרכזיים וגם למול השקל".