מלון מצדה בערד נמכר למשקיעים פרטיים ב-16 מיליון שקל

מלון מצדה הוקם בשנת 1969 בערד ולפני עשר שנים נרכש ע"י היזם יוסי אברהמי ■ על פי התוכנית המאושרת ניתן לשפץ ולהרחיב את המלון, שעומד כפיל לבן מאז שנות ה-90, כך שיכלול 300 חדרים

חברת הנדל"ן יוסי אברהמי מכרה את מתחם מלון מצדה בערד למשקיעים פרטיים תמורת 16 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". על פי התוכנית המאושרת ניתן לשפץ ולהרחיב את המלון, שעומד כפיל לבן מאז שנות ה-90, כך שיכלול 300 חדרים.

מלון מצדה הוקם בשנת 1969 בערד על ידי יזם בשם שמואל אברהמי (שאינו קשור ליזם יוסי אברהמי). המלון כולל 53 חדרים הצופים למדבר יהודה וים המלח. לאחר שבעל המלון נהרג בתאונת דרכים, אחיו שלמה אברהמי לקח את המושכות ובשלב מסויים המלון הורחב וחברה הולנדית נכנסה כשותפה.

בשיא פעילותו זכה המלון לסיווג של 4 כוכבים ומשך אליו את האליטה של אנשי העסקים בארץ ותיירים מכל העולם שרצו להגיע לים המלח. בין האורחים המפורסמים שישנו במלון היו כוכבי המיני סדרה "מצדה" שצולמה בישראל ב-1981.

בשנות ה-80 המלונות החדשים שהוקמו באותה תקופה בים המלח החלישו את הביקוש למלון מצדה והמלון נמכר לקרן הפנסיה נתיב של ההסתדרות. לאחר כמה שנים הושכר המלון לסוכנות היהודית ששיכנה בו עולים חדשים. בתחילת שנות ה-90 משקיע אמריקני רכש את המלון מתוך מטרה להקים בו מלון דירות. שנים ספורות לאחר מכן המשקיע פשט רגל והמלון עבר לכינוס נכסים.

לפני עשר שנים רכש היזם יוסי אברהמי את המלון ומאז הוא עומד למכירה. לדברי יוסי אברהמי, "המטרה שלי הייתה למכור את המלון למשקיעים שיכולים להחיות את המתחם ולהחזיר את המלון לימיו היפים. מי שיעמוד בקצה המגרש שעליו בנוי מלון מצדה ויראה את הנוף הפראי הנשקף ממנו וינשום את האוויר, ירגיש את גודל ההחמצה של ערד בכלל והמלון בפרט, כמוקד תיירות. אין מקום דומה לזה בכל הארץ. כעת יש הזדמנות להיות את המתחם להפוך אותו לפנינה מדברית".