גלאון: לא מתלבטים, זה או מרצ ובוז'י או בוז'י וביבי

מרצ השיקה את השלב השני של קמפיין הבחירות שלה ■ "מאז 2009 מפלגות המרכז רצות לממשלה של ביבי, הופכות לעלה התאנה שלו ונותנות לו אליבי"

מרצ השיקה היום (א') את הגל השני בקמפיין הבחירות תחת הסיסמא: "הם כבר מדברים". השלב הנוכחי של הקמפיין כולל פרסום על שלטי חוצות, אוטובוסים וברשתות החברתיות, והוא ממשיך את הקו המרכזי של הקמפיין תחת הססמא: "שמאל זה מרצ".

ברשתות החברתיות הקמפיין כולל השקת סרטונים והצגת תכניות אופרטיביות של מרצ בתחום הכלכלי-חברתי, ורשימת ההישגים של נבחריה בשנים האחרונות. במקביל, השיקה היום המפלגה קמפיין במגזר הערבי תחת הססמא: "שונה ושווה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה היום כי "ממשלת נתניהו האחרונה הייתה ממשלת כישלון. לממשלה הזו היו שותפים חמישה ראשי מפלגות: נתניהו, לפיד, לבני, בנט וליברמן. לכל אחד מהם אחריות לכישלון. לכן, מרצ תומכת בהרצוג לראשות הממשלה, אך מזהירה שלא נמצא את עצמינו שוב עם נתניהו בממשלה. לכן אנחנו אומרים: זה או מרצ ובוז'י או בוז'י וביבי. כי כשהבית בוער לא מתלבטים, מצביעים למרצ".

לדברי גלאון, "מאז 2009 מפלגות המרכז רצות לממשלה של ביבי, הופכות לעלה התאנה שלו ונותנות לו אליבי. גם אחרי שהיה ברור שנתניהו לא יעשה כל הסדר מדיני, ציפי לבני הייתה שותפה מרכזית לממשלה שלו. היא ולפיד לקחו חלק בכל הכרעה חברתית, כלכלית ומדינית. לבני הייתה הכשר וחותמת הבד"צ לנתניהו ולממשלה, שהביאה את הבידוד הבינלאומי של ישראל. אם הוא לא היה מפטר אותה היא הייתה יושבת שם עד היום". גלאון הוסיפה כי "השבוע הובהר ההבדל בין מרצ למחנה הציוני. ברגע שעלה מפלס המתיחות בצפון שמענו את הרצוג וליבני אומרים: שתחת אש "אין אופוזיציה ואין קואליציה". התותחים רק התחילו לרעום והם כבר באפוד מלא מוכנים לקרב. אני לא מקבלת את זה. ממשלות ישראל לדורותיהן הוליכו אותנו לכמה וכמה מלחמות ומבצעי שולל ואם אנחנו כשמאל לא נדע להיות ביקורתיים דווקא בזמנים כאלה אנו מועלים בתפקידנו".

ח"כ עיסאווי פריג הוסיף כי "מרצ מקבלת אותנו כשונים ושווים, עם תרבות שונה, שפה שונה, בלי תנאים ובשוויון מלא. אנחנו המפלגה הישראלית היחידה שמייצגת את החברה הישראלית כולה, לא רק חלקים ממנה. מפלגה בה יהודים וערבים פועלים יחד למען חברה שוויונית. בזמן ששרים בכירים מנסים לדחוק את אזרחי ישראל הערבים מהפוליטיקה וממוקדי קבלת ההחלטות, ושר החוץ ליברמן מצהיר ללא בושה על תכנית הטרנספר הגזענית שלו - חשוב יותר מאי פעם שאזרחי ישראל הערבים יהיו חלק בלתי נפרד ממחנה השמאל".