צפו: אלה ה"צעצועים" של המיליארדר היהודי סטיבן כהן

כך נראים חייו של סטיבן כהן, אחד ממנהלי קרנות הגידור המצליחים בוול סטריט ■ שפע של נכסי נדל"ן, יצירות אמנות ייחודיות וחשבון בנק עם יתרה של 10.3 מיליארד דולר

סטיבן כהן / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
סטיבן כהן / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר

כאשר אתה מנהל את אחת מקרנות הגידור המצליחות בעולם, אתה ככל הנראה יכול להרשות לעצמך לרכוש דברים מדהימים ונדירים. לכן, ניתן למצוא ברשימת הנכסים של סטיבן כהן, מנהל קרן הגידור SAC Capital, אחוזות ענק, בתים ודירות, לצד "צעצועים" ויצירות אמנות יוצאות דופן.

כהן ייסד את SAC Capital ב-1992 והפך לאגדה חיה בוול סטריט לאחר שהצליח להשיג למשקיעים שלו תשואה של 70% במשך שנתיים ברציפות. כהן הפך במהרה למיליארדר והונו נאמד בכ-10.3 מיליארד דולר.

כהן ידוע בחיבתו לאמנות ומחזיק באוסף מרשים הכולל בין היתר יצירות של פאבלו פיקסו, ג'אספר ג'ונס, דמיאן הירסט, אנדי וורהול ורבים אחרים. למרות שהוא נאלץ לשלם לרשויות בארה"ב כ-616 מיליון דולר לפני כשנתיים, בשל האשמות הנוגעות למסחר על בסיס מידע פנים, כהן עדיין מייצר מיליארדי דולרים באמצעות קרנות הגידור שלו וממשיך לרכוש יצירות אמנות ונכסי נדל"ן מגוונים.

כהן רכש 4% ממניות קבוצת הבייסבול ה-New York Mets, תמורת 20 מיליון דולר. בתמונה השנייה ניתן לראות פסל בדמותו של פאבלו פיקסו, שייצר הפסל האיטלקי Maurizio Cattelan. את ה"דגל", יצירת האמנות של ג'אספר ג'ונס, רכש כהן תמורת 110 מיליון דולר ואילו את הכריש המפוחלץ באורך של יותר מ-4 מטרים הוא רכש תמורת 8 מיליון דולר.

האחוזה הגדולה ביותר של כהן נמצאת בגרינוויץ', קונטיקט ושוויה נאמד בכ-14.8 מיליון דולר. בנוסף, הוא מחזיק פנטהאוז עצום בניו-יורק שאותו הוא ניסה למכור לפני כשנה ב-115 מיליון דולר ובשתי דירות "צנועות" יותר בשווי כולל של 63 מיליון דולר.

סטיבן כהן / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר
 סטיבן כהן / צילום מסך מתוך ביזנס אינסיידר