הקמפיין של איל ארד יעלה לאוויר: "חייבים לשנות"

תחת הסיסמה "אין ברירה חייבים לשנות" יעלה מחר בבוקר קמפיין תנועת "הרוב החדש", שהוקמה במטרה להביא לשינוי בבחירות

בחירות לכנסת קלפי / צלם: אריאל ירוזלימסקי
בחירות לכנסת קלפי / צלם: אריאל ירוזלימסקי

הקמפיין של איל ארד נחשף: תחת הסיסמה "אין ברירה חייבים לשנות" יעלה מחר (ב') בבוקר קמפיין תנועת "הרוב החדש", שהוקמה במטרה להביא לשינוי בבחירות. הקמפיין ימתח ביקורת על מדיניות הממשלה ויקרא להחלפתה' אולם לא יהיה אישי נגד נתניהו.

הקמפיין יתמקד בכמה נקודות ובהן עליית מחירי הדיור ב-86% בשנים האחרונות, העלייה במחירי השכירות ב-40%, הבידוד ההולך וגובר של ישראל בעולם, היעדר יוזמה מדינית, קיפאון כלכלי, הידרדרות ביטחונית והתגברות ההשפעה של קבוצות לחץ קיצוניות שמטות את מדיניות הממשלה ואת התקציבים לטובת קבוצות אינטרסנטיות שלא מבטאות את עמדת הרוב.

התנועה, שמגדירה עצמה תנועה פוליטית א-מפלגתית, הוקמה על ידי האסטרטג איל ארד ובראשה עומד אבי וידרמן, לשעבר מנהל מטה שאול מופז ויועץ בלשכות אולמרט ושרון, וחברים בה פעילים נוספים שהיו חברים בקדימה. הקמפיין יעלה מחר בידיעות אחרונות ובישראל היום, ובהמשך יתרחב לסרטונים קצרים שיופצו בכלי התקשורת האלקטרונים. את התקציב לקמפיין גייס ארד מתורמים בארץ ובחו"ל, ובהם דניאל אברהמס, שתרם גם לארגון V 15.

לדברי ארד, ששקד במשך שנה וחצי על הקמת התנועה, "הביקורת בקמפיין תהיה מופנית בעיקר כלפי השלטון. אנחנו תנועה שקמה כדי לבטא עמדות של 65%-70% מהציבור, שהם הרוב החדש ושלא באות לידי ביטוי במדיניות הממשלה. העמדות האלה מבטאות עמדות גם של אנשים שמצביעים לליכוד, ללפיד, לעבודה או לכחלון, ומזדהים עם המסרים והעמדות שלנו".

הקמפיין נועד לפנות בעיקר למצביעי מרכז וימין מתון. "הציבור של ימין ושמאל לא רלוונטי יותר. בסקרים אנחנו רואים שרק 15% מגדירים עצמם שמאל, ו-15% מגדירים עצמם ימין. כל השאר מגדירים עצמם מרכז או ימין מתון", מסביר ארד.

"כיום אין באמת ויכוח אמיתי. הרוב הגדול בציבור רוצה כלכלה ליברלית חופשית, הוא מודאג מהבידוד של ישראל בעולם, הוא תומך בשתי מדינות, הוא רוצה חיבור למסורת היהודית אבל לא כפיה ובטח לא העדפה מגזרית של החרדים על שאר הציבור. אלה הם ערכים ליברלים. הפער היום הוא בין שמאל קיצוני כלכלי מדיני לימין קיצוני כלכלי מדיני, ובאמצע יש רוב גדול שכמעט אף מפלגה לא מבטיחה לו את מה שהוא רוצה לשמוע. זה די דומה למה שעמד ביסוד הקמת קדימה. לא במקרה האנשים המרכזיים בתנועה הם יוצאי קדימה".