הטיפ היומי: כדאי לשים לב לענקית הרכב הזאת

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית ג'נרל מוטורס ב"קנייה" ומעלים את מחיר היעד ל-48 דולר, פרמיה של כ-27% על מחיר השוק

רכב ג'נרל מוטורס / צלם: בלומברג
רכב ג'נרל מוטורס / צלם: בלומברג

יצרנית הרכב General Motors נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-61 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס, שהמטה שלה הוא בדטרויט, היא אחת מהגדולות בתעשייה, ויש לה פעילויות מכירות ותפעול ברחבי העולם. ג'נרל מוטורס מעסיקה מעל 200 אלף עובדים, ובשנה שעברה מכרה 9 מיליון מכוניות, תחת המותגים שברולט, קדילאק, ביואיק, GMC, אופל ועוד.

בשבוע שעבר פורסמו הדוחות הכספיים של החברה, בהם היא עקפה את התחזיות. במקביל היא הודיעה על הגדלה של 20% בדיבידנד. הנהלת החברה העלתה את תחזית תזרים המזומנים החופשי לשנת 2015 - אם קודם לכן דובר על ללא שינוי ביחס ל-2014, עכשיו מדובר על אפשרות לעלייה בתזרים. ב-2014 ג'נרל מוטורס ייצרה תזרים חופשי בסך 4.7 מיליארד דולר. חשוב יותר, סמנכ"ל הכספים ציין, שהחברה תהיה במצב משופר במחצית השנייה של השנה, ותוכל לבחון הגדלה נוספת של ההחזר לבעלי המניות.

הדרך להשגת יעד שולי הרווח, שעליו הוכרז בעבר, עוברת ברענון הפורטפוליו, בין היתר בדגמים קרוז ומליבו שיחד עם דגמים נוספים אמורים לתרום כ-1,000 דולר יותר לרווח לכל רכב שיימכר, בהשוואה לדגמי השנה שעברה. לצד גורמים נוספים שיתמכו בהרחבת שולי הרווח, הדבר צפוי לפצות על הלחצים שייגרמו מעלויות גבוהות יותר שקשורות לשינויים המבניים ומהוצאות על הנדסה ושיווק שכרוכות בהשקות החדשות השנה.

ג'נרל מוטורס נקטה כמה צעדים במטרה להקטין את ההפסדים מחוץ לצפון אמריקה. רוסיה עדיין מהווה דאגה, אך נראה שהסיכון המקרו-כלכלי ניתן לניהול. ג'נרל מוטורס נמצאת בעמדה טובה שמאפשרת לה לנהל את הסיכונים, כגון הקטנת הסיכון הנובע מתנודות שערי חליפין - אם כי מצב הרובל הרוסי עדיין מדאיג. החברה ציינה שב-2014 היא סבלה מ"רוח נגדית" ברוסיה, שפגעה בתוצאותיה ב-200 מיליון דולר, אולם לאור העלויות הקבועות הנמוכות יחסית ברוסיה, הסיכון מוגבל.

אנחנו מפחיתים את תחזית הרווח למניה ל-2015 ב-10 סנט, ל-4.8 דולר, אך לא משנים את התחזיות ל-2016-2018. מנגד, אנחנו מעלים את מחיר היעד למניה בדולר אחד, ל-48 דולר - פרמיה של כ-27% על מחיר השוק. ההמלצה נותרת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, UBS