המפעלים במפרץ חיפה בעיצומים: הזדהות עם עובדי ברום

ההסתדרות: עובדי בזן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י, כולם בבעלות עידן עופר, ינקטו היום בעיצומים כסולידריות עם מאבק עובדי קבוצת כיל המפוטרים

אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור
אבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור

מתרחב מאבק הסולידריות עם עובדי קבוצת כיל, בהנחייתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. היום (א') ינקטו בעיצומים גם עובדי חברות נוספות בבעלות עידן עופר.

עובדי בזן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י, הממוקמים כולם במפרץ חיפה, יקיימו אספות הסברה בהן תודגש הסולידריות עם המפוטרים ממפעל תרכובות ברום בדרום. בנוסף, העובדים לא ישתפו פעולה עם דרישות הנהלות המפעלים ולא יגיעו לישיבות עבודה. במכון תמ"י יתקיים שיהוי מחקרים.

מההסתדרות נמסר כי צעד זה מגיע לאות תמיכה במאבקם של עובדי מפעל תרכובות ברום מקבוצת כיל, אשר מלינים על כוונת ההנהלה לפטר 140 עובדים. מדובר במאבק הזדהות שבו שותפים כל מפעלי קבוצת כיל וחברות אחרות שבבעלות עופר.

כחלק מהמאבק סגרו עובדי מפעלי ים המלח את שערי המפעל ומנעו כניסה ויציאה של משאיות המעמיסות חומרים. עובדי מפעל רותם אמפרט הפסיקו את כל פעילות ייצוא הפוספטים מנמל אשדוד. עובדי מפעל פריקלס מנעו פעילות שינוע של משאיות. עובדי צים נקטו בעיצומים שכללו אסיפות הסברה ולא סיפקו מענה לטלפונים. כל זאת לצד השביתה המתמשכת במפעל תרכובות ברום עצמו והפגנות עובדיו כנגד המהלכים החד-צדדיים שמקדמת הנהלת הקבוצה.