פוטין דורש מרומן אברמוביץ' לעזור לו לממן את מונדיאל 2018

גם אלישר אוסמאנוב, מבעלי ארסנל - יאלץ להכניס את היד לכיס ולסייע לקרמלין לעמוד בתקציב 22 מיליארד הדולרים של גביע העולם הבא

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

המיליארדרים רומן אברמוביץ' (הבעלים של קבוצת הפרמיירליג צ'לסי) ואלישר אוסמאנוב (מחזיק מניות במועדון אחר מלונדון - ארסנל) הם שניים מתוך קבוצת אוליגרכים שמהם דורש נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסייע במימון ההוצאות של אירוח המונדיאל ב-2018. כך מפרסם עיתון ה"אינדיפנדנט".

כלכלת רוסיה נכנסה למשבר בעקבות צניחת שער הרובל, סנקציות מערביות בגין המלחמה באוקראינה וירידת מחירי הנפט. שר הספורט הרוסי, ויטלי מוטקו, הודיע כי הדבר יוביל לקיצוץ של כ-10% בתקציב קיומו של גביע העולם במדינה, המוערך בכ-22 מיליארד דולר.

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, הציע לרוסים להוריד את כמות האצטדיונים שתארח את המשחקים - אך רעיון זה נפסל על-ידי מוטקו, שהצהיר כי התוכנית החלופית היא לבנות את המתקנים החדשים בהשקעה מתונה יותר.

מוטקו, על-אף שלא חשף את זהותם - הוסיף כי "הקרמלין אכן מעוניין לרתום משקיעים פרטיים" שיעזרו במימון המונדיאל. אגב, אברמוביץ' ואוסמאנוב סייעו לרוסיה בהוצאות על אירוח אולימפיאדת החורף בסוצ'י בשנה שעברה - שעלותה נאמדה ב-51 מיליארד דולר (אירוע הספורט היקר בכל הזמנים).