הטיפ היומי: מניה ישראלית עם מגמות מדאיגות בהכנסות

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים על אלוט ב"תשואת חסר", במחיר יעד של 10.5 דולר - פרמיה של כ-15% על מחיר השוק

חברת אלוט / צילום: בלומברג
חברת אלוט / צילום: בלומברג

חברת הטכנולוגיה אלוט היא ספקית מובילה של פתרונות Deep Packet Inspection (DPI), המיועדים לניטור תכנים העוברים על גבי רשת האינטרנט, במטרה לסייע לספקיות התקשורת לשלוט טוב יותר על תעבורת הנתונים ברשת. אלוט נסחרת בנאסד"ק ובת"א, לפי שווי של 304 מיליון דולר.

אלוט פרסמה בשבוע שעבר את דוחותיה הכספיים. ההכנסות היו נמוכות מעט מתחזיות האנליסטים, אך הרווחיות הגולמית טיפסה ל-76.9% - גבוה מתחזית הקונצנזוס ל-74.5%, בזכות עלייה במכירות התוכנה. הרווח הנקי למניה היה בהתאם לתחזיות האנליסטים, 10 סנט.

חולשה במכירות מוצרים קוזזה על ידי גידול חזק בשירותים כמו מוניטיזציה ואבטחה. החברה מנסה לגוון את הכנסותיה, כדי להפחית את הסיכון של תנודתיות בהמשך. עם זאת, אנחנו עדיין מודאגים בנוגע ליכולת להשיג צמיחה בת-קיימא במכירת פתרונות תוכנה חדשים. שוק היעד המרכזי של אלוט נתקל באתגרים, והחברה עדיין צריכה להראות שיש מספיק מומנטום בשוקי היעד החדשים שלה.

מה שלא אהבנו בדוחות החברה היה שקצב העלייה בהוצאות השיווק גבוה יותר מצמיחת ההכנסות זה רבעון שני ברציפות. גם המכירות באמריקה נשארו חלשות, עם ירידה של 15% ל-4.1 מיליון דולר. אנחנו מצפים שרפורמה שמתבצעת בארה"ב בתחום פעילותה של אלוט, וחולשה בהוצאות של ספקיות התקשורת, ימשיכו לגרום ללחצים על הביקושים. דבר נוסף שלא אהבנו הוא הירידה במכירות המוצרים.

אמנם המגמות בשורת ההכנסות מדאיגות, אך יש גורמים אחרים שמציגים תמונה חיובית יותר. מה שאהבנו בדוחות זה שרבעון שמיני ברציפות אלוט מציגה יחס Book to Bill (ההזמנות העתידיות לעומת ההכנסות בפועל) שגבוה מעט מ-1. ברבעון הרביעי היה שיא של 26 עסקאות גדולות - 6 מהן מספקיות סלולר, 17 מספקיות תקשורת קווית ו-3 מתחום הענן.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע לאלוט היא שמוצרי הליבה שלה עדיין לא התממשו לצמיחה משמעותית בהכנסות, ובשילוב סביבת הוצאות חלשה של ספקיות תקשורת ואי-ודאות בנוגע לרפורמה בארה"ב, אנו ממליצים על המניה "תשואת חסר". מחיר היעד הוא 10.5 דולר - פרמיה של כ-15% על מחיר השוק.

טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם