ברוקנר-יער-לוי יטפל בתקציב הפרסום של סיטרואן

המשרד מטפל במותג משמעותי נוסף של קבוצת לובינסקי - פיג'ו ■ תקציב סיטרואן, שהיקפו כ-17 מיליון שקל, עוזב את פוקס&פרנדס שטיפל בו בשנתיים האחרונות

משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי יכול לרשום לעצמו הישג משמעותי בתחום תקציבי הרכב: ל"גלובס" נודע כי קבוצת לובינסקי מעבירה למשרד גם את תקציב המותג סיטרואן. זאת, בנוסף לתקציב המותג פיג'ו שטופל במשרד עד עתה.

בכך יהפוך ברוקנר-יער-לוי למשרד המוביל של קבוצת לובינסקי, כאשר הוא יחזיק בשני מותגי הרכב הגדולים שלו - סיטרואן ופיג'ו. ביתרת התקציבים - בעיקרם מותגי טרייד-אין וליסינג - יחזיק משרד הפרסום זרמון DDB.

מי שמשלם את המחיר על המהלך הוא משרד הפרסום פוקס&פרנדס, שטיפל בתקציב בשנתיים האחרונות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המותג סיטרואן הוא כ-17 מיליון שקל במחירים ריאליים - היקף פרסום משמעותי עבור כל משרד, ובוודאי למשרד שאינו נמנה עם 20המשרדים הגדולים.

משרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי הצטרף למערך הפרסום של קבוצת לובינסקי בשנת 2008 וקיבל את הטיפול בתקציב פיג'ו במסגרת מכרז שבו התמודד גם משרד הפרסום גיתם BBDO. התקציב יצא למכרז על רקע היחלשות המשרד שטיפל באותה תקופה בתקציב - יורו ישראל, אבל שנתיים לאחר מכן התברר כי גם המשרד שטיפל בסיטרואן מצוי במשבר: זרמון-גולדמן, שהחזיק במותג סיטרואן במשך שנים ארוכות, היה בעיצומו של משבר פנימי בין הבעלים, שהביא בהמשך לפירוק השותפות ביניהם.

בלובינסקי החליטו לצאת למכרז על החלק של זרמון, בהשתתפות מספר מצומצם של משרדי פרסום, בהם פוגל-אוגילבי, JWT ישראל וראובני-פרידן, שזכה בתקציב. אבל ההתקשרות עם ראובני-פרידן לא האריכה ימים: שבועות ספורים לאחר שהמשרד קיבל לידיו את תקציב סיטרואן, התברר כי תקציב הפרסום של שברולט, שטופל בשנים האחרונות בגלר-נסיס, מחפש גם הוא בית חדש.

מאחר שתקציב שברולט הוא תקציב הרכב הגדול ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות, הוא עורר עניין בקרב מספר משרדי פרסום - בהם כאלה המטפלים במותגי רכב. בסופו של דבר מי שזכה בתקציב היה ראובני-פרידן, שהעדיף לוותר על תקציב סיטרואן כדי לקבל את תקציב שברולט.

וכך מצאו עצמם בקבוצת לובינסקי בסיטואציה מעט מוזרה: מצד אחד יש להם תקציב רכב אטרקטיבי - אך מצד שני חלק לא מבוטל ממשרדי הפרסום הגדולים כבר "תפוסים" על-ידי מותגים אחרים. לאחר בחינת אופציות שונות עשו בקבוצה מהלך לא שגרתי והפקידו את התקציב במשרד קטן יחסית - פוקס&פרנדס.

עם זאת, כבר אחרי פחות משנתיים הלך מעמדו של המשרד ונחלש. כך למשל, הוא לא הצליח לשמור על תקציב המדיה של המותג, ש"זלג" לכיוון זניט מדיה מקבוצת פובליסיס.

עתה, כאמור, מוצא את עצמו פוקס&פרנדס מחוץ למערך הפרסום של לובינסקי, וברוקנר-יער-לוי קוצר את פירות ההמתנה של השנים האחרונות.

נראה כי עבור המשרד שעושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים בניסיון להפוך לכוח משמעותי בענף הפרסום - בין היתר באמצעות הכנסת יורם לוי כשותף - מדובר בציון דרך חשוב בדרך להשגת המטרה.

בברוקנר-יער-לוי סירבו להגיב לידיעה. מחברת לובינסקי לא נמסרה תגובה עד כה.