תם ונשלם: דודי ויסמן מתפטר מתפקידיו בקבוצת אלון

לאחר שהודח מניהול הקבוצה עוזב ויסמן את ניהול רוב החברות המוחזקות, ובראשן אלון רבוע כחול בה שימש כמנכ"ל

דודי ויסמן, אחת מהדמויות הבולטות במגזר העסקי, עוזב את תפקידיו הניהוליים בחברות המוחזקות על-ידי קבוצת אלון, שאותה הוביל עד לאחרונה.

חודשיים וחצי לאחר הדחתו מתפקיד מנכ"ל הקבוצה על-ידי שותפו שרגא בירן, הודיע היום (א') ויסמן על התפטרותו מהתפקידים בהם הוא נושא בחברות הציבוריות של הקבוצה - ובראשם מנכ"ל קבוצת אלון רבוע כחול הבורסאית ויו"ר מגה.

מתפקידיו כיו"ר רבוע ונכסים ויו"ר דור-אלון הוא עדיין לא התפטר, אך על-פיי הערכות גם מתפקידים אלה הוא צפוי להתפטר בקרוב. מי שצפוי להחליף את ויסמן בתפקידיו השונים הוא אביגדור קפלן, שבתחילת השנה מונה במקומו לתפקיד מנכ"ל קבוצת אלון.

ויסמן הודח מתפקידכו כמנכ"ל קבוצת אלון בעקבות הידרדרות היחסים בינו לבין בירן, לאחר שותפות של יותר מ-20 שנה, על רקע הרעה במצב העסקי והפיננסי של הקבוצה.

קבוצת אלון, אחת מחברות ההחזקה הגדולות בישראל, מחזיקה בכמה חברות ציבוריות, הכוללות מלבד אלון רבוע כחול (בעלת רשת המזון מגה וחברת הדלק דור-אלון) גם את החברות אלון חיפושי גז, רבוע כחול נדל"ן ואלון USA.

בירן שולט בקבוצת אלון באמצעות ביילסול הפרטית, וביתרת מניותיה מחזיקים הקיבוצים. בידי בירן 80% ממניות ביילסול, וביתרה (20%) מחזיק ויסמן.

בשנים האחרונות הידרדרו כאמור התוצאות העסקיות של קבוצת אלון, בעיקר על רקע חולשתה של רשת מגה, ובעקבות ההתפתחויות השליליות בעסקיה החלו ראשיה באחרונה בהידברות מול מחזיקי האג"ח שהנפיקה הקבוצה, בהיקף של 2.2 מיליארד שקל, במטרה לארגן מחדש את פריסת החוב.

אלון מבקשת מהמחזיקים, בין היתר, להקדים תשלומים, לשנות טריגר לפירעון מיידי בעקבות הורדת דירוג ולבטל את קנס הפירעון המוקדם. בתמורה, החברה תוריד את רמת המינוף ותתן למחזיקי האג"ח שיעבודים והתחייבויות לאי-חלוקת דיבידנדים.