מירי רגב: "אמיר חצרוני הוא אשכנזי אליטיסט מתנשא ובזוי"

ח"כ רגב: "מי רוצה כאן אשכנזים אליטיסטים מתנשאים כמו חצרוני, אלונה קמחי ויאיר גרבוז - שחושבים שמותר להם להגיד הכול?" ■ מה שמותר להגיד לאשכנזי אליטיסט אסור להגיד כמובן לאיש ספרדי" ■ "בוז'י המתנשא ביחד עם ציפי המתנשאת לא התנגדו לדברי גרבוז - ולכן הם באופוזיציה"

פרופ' אמיר חצרוני מירי רגב / צילום: מהוידאו ואוריה תדמור
פרופ' אמיר חצרוני מירי רגב / צילום: מהוידאו ואוריה תדמור

"בושה. בושה וחרפה. מה שמותר להגיד לאשכנזי אליטיסט אסור להגיד כמובן לאיש ספרדי", כך אומרת היום ח"כ מירי רגב על רקע סערת פרופ' אמיר חצרוני בראיון בתוכנית "הכול כלול" עם סיון כהן בערוץ 10. חצרוני, כזכור, שחרר הערה גזעית מגעילה על המזרחיים ונזרק מהאולפן של ערוץ 2.

לדברי ח"כ רגב, "אם אנחנו (המזרחיים) היינו אומרים על האשכנזים מה שאמר פרופ' חצרוני על הספרדים, אז אוי ואבוי מה שהיה, התקשורת היתה קוראת לוועדת חקירה. המסיכה פתאום נחשפת, רואים את הפרצוף האמיתי של אנשים גזעניים, ששונאים מזרחיים, בזים למסורת - צריך להוקיע אנשים כאלה, לגרום להם להתבייש ולהתנצל. לא רק על אלה עם השוקולד במטוס. הגיע הזמן לעשות איתם דין וסדר ולהגיד להם 'די, תתביישו לכם. אתם לא רוצים אותנו (המזרחיים) פה, אז תעזבו את הארץ'. שוביניסטים, גזעניים שונאי מזרחיים - לא בבית ספרנו".

- למי את מתכוונת בדיוק?

"בוז'י (הרצוג) המתנשא ביחד עם ציפי (לבני) המתנשאת".

לדברי רגב, הרצוג ולבני היו צריכים יום אחרי דברי גרבוז על 'מנשקי המזוזות' "ללכת לרבי שמעון בר יוחאי או לרבי מאיר בעל הנס ולהגיד שהם מתנגדים לכל האמירות האלה - אבל הם לא עשו את זה ולכן הם באופוזיציה. הציבור לא מטומטם, הוא מבין שיש פה חבורה של מתנשאים ואנחנו לא רוצים כאלה".

רגב הוסיפה בהתייחסה לחצרוני, כי "מי רוצה אותך פה? אנשים אליטיסטים שכמוך שחושב שהוא יכול לחנך אותי, וכמו אלונה קמחי שכתבה שהליכודניקים יישתו רעל, או יאיר גרבוז שאמר שהליכודניקים פרימיטיביים כי הם מנשקי מזוזות - הוא הפרימיטיבי, הוא הצ'חצ'ח היחידי - שיפסיקו לחיות באיזושהי אליטה שבה הם חושבים שמותר להם הכל. אני מתביישת בהם ואני גאה במוצא שלי ובמזרחיות שבי".

רגב אמרה עוד, כי "השד העדתי קיים והוא יוצא מהבקבוק בצורה מבזה וחושף את האנשים שמדברים בשקט, בצביעות, על צדק ושוויון. מספיק עם הצביעות הזו - תגידו מי אתם, תגידו את האמת. אני נמנעתי במהלך השנים לדבר על השד העדתי אבל זה קיים וצריך להתמודד עם זה בצורה נחושה כדי להבהיר לאותו אשכנזי שחצן שלא יתנשא מעלינו".