יום תנודתי בבורסה ננעל בעליות; לאומי הוסיפה 1.3%

מחזור המסחר מסתכם בכ-1.41 מיליארד שקל ■ עונת הדוחות בישורת האחרונה: אל-על, מגדל, שיכון ובינוי וכלל ביטוח פרסמו תוצאות ■ הקצאה פרטית במליסרון

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות קלות, בסיומו של יום תנודתי וברקע ירידות קלות במסחר בוול סטריט. מצעד הדוחות בתל-אביב מגיע לישורת האחרונה, כשבימים הקרובים ידווחו, בין היתר, בנק לאומי, קבוצת דלק ואפריקה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.41 מיליארד שקל.

בוול סטריט אט-אט שוקעת ההבנה כי הריבית עתידה לעלות השנה, לאחר שנים של ריבית שפל שתרמה לעליית מחירי המניות. נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולרד, מודאג מחוסר התאמה בין ציפיות השוק לעמדת הפד בכל הנוגע לתזמון העלאת הריבית, והדבר עלול להוביל לדעתו לתגובה "אלימה" בשווקים כשההעלאה אכן תתרחש.

בולרד אמר אמש כי אין צורך עוד להחזיק את הריבית ברמה אפסית ושהעלאת ריבית כבר בקיץ, קרי ביוני, לא תחנוק את כלכלת ארה"ב. בולרד הזהיר בנוסף כי "אם נלך את כל הדרך עד ליום בו נעלה את הריבית ואז נפתיע את השוק, יהיה תיקון באותו יום והוא יכול להיות אלים".

ובישראל, רשות ניירות ערך עשויה להידרש לחקור את נסיבות פרסום התחזית השגויה של HSBC שיצרה תנודתיות חריפה בשער הדולר-שקל ובבורסה המקומית בימים האחרונים. דרך ההתנסחות הנחרצת שבה בחרו עורכי התחזית, שכללה אומדנים מדויקים לגבי היקף תוכנית רכישות האג"ח שהבנק המרכזי עמד, להערכתם, להשיק - עוררה חשד לשימוש במידע פנים. המסמך גרם לתחושות "אי-נוחות" גם בבנק ישראל, אם לנקוט בלשון עדינה.

מניות במוקד

אל-על סיכמה הבוקר את 2014 עם ירידה של 1% בהכנסות ל-2.081 מיליארד דולר. בשורה התחתונה עברה החברה להפסד של 28.06 מיליון דולר לעומת רווח של 26.66 מיליון דולר.

הירידה המתמשכת בריבית, שגרמה להגדלת עתודות, לצד הפסד כתוצאה מספיחי סגירת בית ההשקעות כלל פיננסים, הובילו את קבוצת כלל ביטוח להציג ב-2014 שחיקה של כ-60% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-222 מיליון שקל.

מליסרון דיווחה היום כי הדירקטוריון אישר גיוס הון בדרך של הנפקה פרטית של כ-4.2% ממניותיה בהיקף כספי כולל של כ-262 מיליון שקל. בהנפקה הפרטית ישתתפו בתי ההשקעות אלטשולר-שחם, ילין-לפידות וקבוצת קרנות הפנסיה עמיתים. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 139 שקל למניית מליסרון.

קבוצת שיכון ובינוי דיווחה היום כי הרווח הנקי השנתי עלה ב-2014 ב-16.2% והסתכם ב-457 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-75 מיליון שקל.

בריינסוויי מדווחת על תוצאות סופיות בניסוי היתכנות לבדיקת יעילות אחד ממכשירי החברה כטיפול תומך בגמילה מאלכוהול. בקבוצה אשר טופלה במכשיר החברה, נצפתה ירידה משמעותית ומובהקת מבחינה סטטיסטית ברמת השימוש באלכוהול בתקופה שאחרי הטיפול, לעומת התקופה שלפני הטיפול. כמו כן, נמצא כי רמת השימוש באלכוהול נשארה נמוכה באופן מובהק (יחסית לרמת השימוש שלפני הטיפול) במשך תקופה של 3 חודשים לאחר הטיפול.

חברת כיטוב פארמה יוצאת היום לגיוס אקוויטי (מניות ואופציות) בסך 9 מיליון שקל בבורסה של תל-אביב. החברה מתחייבת כי ככל שהנפקה זו תושלם בהצלחה (גיוס מינימלי של 7 מיליון שקל), היא תימנע מפרסום של דוחות הצעת מדף נוספים, וזאת עד לפרסום תוצאות ביניים של הניסוי הקליני שלב III בתרופת הדגל שלה, KIT-302.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]