מניית היום: מזנקת כ-14% בעקבות דוחות חזקים ל-2014

קרדן אן.וי רשמה ברבעון הרביעי של 2014 רווח נקי של 16.5 מיליון אירו לעומת רווח נקי של 5.2 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד

שוקי אורן / צלם: איל יצהר
שוקי אורן / צלם: איל יצהר

חברת ההחזקות קרדן אן.וי. דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2014 ולרבעון הרביעי של השנה.

החברה רשמה רווח נקי של 5.1 מיליון אירו לעומת הפסד של 101.4 מיליון אירו בשנה הקודמת. מדובר ברווח הנקי השנתי הראשון שרושמת החברה מאז המשבר הפיננסי בשנת 2008. הגורמים העיקריים שתרמו למעבר לרווח נקי שנתי הם שיפור משמעותי ברווח התפעולי של מגזר הבנקאות והאשראי הקמעונאי ושל מגזר תשתיות המים, רווח ממכירת 50% מההחזקה בקניון גלריה צ'נגדו בסין לצד הכנסות ממסירת דירות למגורים, וירידה בהוצאות המימון.

ברבעון הרביעי של 2014 רשמה החברה רווח נקי של 16.5 מיליון אירו, לעומת רווח נקי של 5.2 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נרשמה בעיקר כתוצאה מרווח של 14.4 מיליון אירו שנרשם בשל מימוש 50% מגלריה צ'נגדו, וכן מתוצאות תפעוליות טובות של החברה הבת קרדן לנד סין ברבעון הרביעי ומהיחלשות השקל מול האירו, שיצרה רווח מהפרשי שער של 6.2 מיליון אירו.

הרווח הכולל לבעלי מניות החברה, הכולל בנוסף לרווח הנקי גם את ההשפעות של הפרשי שער על החברה בעיקר בגין ההשקעה בחברות הבת בסין, הסתכם ב-32 מיליון אירו בשנת 2014, לעומת הפסד כולל של 101.4 מיליון אירו בשנה הקודמת. השיפור ברווח הכולל נובע בעיקר מהתחזקות היואן ביחס לאירו (מרבית נכסיה של החברה נקובים ביואן).

ההון העצמי של קרדן אן.וי גדל משמעותית ל-92.4 מיליון אירו נכון לסוף 2014, לעומת 66.1 מיליון אירו בסוף השנה הקודמת. העלייה בהון נבעה מרווח נקי של 5.1 מיליון אירו שרשמה החברה ומהתחזקות המטבע הסיני לעומת האירו.

שוקי אורן, מנכ"ל קרדן אן.וי, אמר: "המעבר של החברה לרווח נקי, לראשונה מאז המשבר הפיננסי בשנת 2008, נובע מהפעולות שנקטנו בשנים האחרונות, ובעיקר מהמימוש המוצלח של נכסים ומשיפור בתוצאות החברות התפעוליות. במקביל, הצלחנו להגדיל משמעותית את ההון העצמי של החברה ופרענו לחלוטין את החוב הבנקאי. החברה הוכיחה שביכולתה לבצע את כל התוכניות אותן הציגה והמימושים בוצעו במחירים שהניבו רווח לחברה. בימים אלו אנו בדיונים עם נציגי מחזיקי אגרות החוב לניסוח ההסדר הסופי בהתאם לעקרונות הסדר החוב, ואנו מקווים כי הסדר החוב הסופי ייחתם בתקופה הקרובה".