האסטרטגיה של אורמת: תיכנס לתחומי אנרגיה נוספים

עפ"י חזון המנכ"ל, ב-2020 יגיעו רבע מההכנסות מאנרגיה לא גיאותרמית, ויותר מלקוחות ארגוניים

יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי
יצחק אנג'ל / צילום: תמר מצפי

כתשעה חודשים אחרי שנכנס לתפקיד מנכ"ל אורמת, הציג אתמול יצחק אנג'ל את האסטרטגיה שלו לחברה - והכריז שאורמת תספק תחומי אנרגיה נוספים, מעבר לאנרגיה גיאותרמית.

אורמת, שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי ומשפחת ברוניצקי, מייסדי החברה, נסחרת בת"א ובניו יורק לפי שווי של קרוב ל-1.9 מיליארד דולר. אורמת פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים), והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל).

במסגרת יום אנליסטים שערכה אתמול אורמת בניו יורק, סימנו אנג'ל ובכירי אורמת שלושה עמודי תווך באסטרטגיית הצמיחה של אורמת לשנים הקרובות: גיוון טכנולוגי, התרחבות גיאוגרפית והתרחבות בתחום הלקוחות.

הדגש הוא על צמיחה רווחית

אנג'ל אמר כי הדגש הוא על צמיחה רווחית, שתרחיב את הפעילות הקיימת, לצד גיוון ומעבר מחברה גיאותרמית לספקית גלובלית של אנרגיה מתחדשת. היעד הזה יושג גם באופן אורגני, וגם באמצעות רכישת חברות.

בין תחומי הפעילות שאנג'ל ציין היו אנרגיה סולארית, אנרגיה מתחדשת היברידית, וכן טכנולוגיה של אגירת אנרגיה - תחום שמוגדר על-ידי החברה כ"גל הגדול הבא" באנרגיה המתחדשת.

אנג'ל הציג גם את החזון שלו כיצד אורמת צריכה להיראות בעוד חמש שנים. בערך רבע מהכנסות החברה בשנת 2020 יגיעו מתחומי אנרגיה שאינה אנרגיה גיאותרמית, לעומת הכנסות זניחות כיום. אורמת גם מסמנת את שוק האנטרפרייז (ארגונים) ומצפה לצמיחה מהירה במכירות ללקוחות קצה בשוק זה, כך שכרבע מסך ההכנסות יגיע מהם ב-2020, לעומת 0% ב-2014.

בפריסה גיאוגרפית, אורמת מצפה שחלק ההכנסות בייצור אנרגיה מחוץ לארה"ב יעלה לכמחצית מהכנסותיה ב-2020, וצופה צמיחה בקצב גבוה בשווקים מתפתחים.

אורמת השלימה באחרונה שני צעדים שנועדו להציף ערך לבעלי המניות. הראשון הוא המיזוג בין אורמת טכנולוגיות לאורמת תעשיות לחברה אחת, והשני - הכנסת שותף פיננסי לחלק מנכסיה בארה"ב תמורת 175 מיליון דולר.

בשנת 2014 צמחו הכנסות אורמת ב-4.9% לרמה של 560 מיליון דולר, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה גדל ב-31.4% ל-54.2 מיליון דולר.