עובדי אמדוקס מתאגדים בהסתדרות; "פתיחתו של עידן חדש"

אמדוקס ישראל מעסיקה כ-4,500 עובדים בישראל (נכון לספטמבר 2014), שהם כ-20% מכלל עובדי אמדוקס ■ מאז המשבר של 2008-2009 לא בוצעו גלי פיטורים באמדוקס, ובשנים האחרונות אף היה גידול מסוים במספר עובדי אמדוקס בישראל

אמדוקס / צילום: איל יצהר
אמדוקס / צילום: איל יצהר

נמשכת המגמה של התאגדות עובדי ענף ההיי-טק, והפעם באמדוקס. ההסתדרות החלה לארגן את עובדי אמדוקס ישראל, והיום החל השלב הגלוי של ההתארגנות, בניסיון לכונן יחסי עבודה קיבוציים באמדוקס.

בהסתדרות ציינו כי עשרות עובדים, פעילים בוועד הפעולה ונציגי ההסתדרות, הציבו דוכנים, חילקו עלונים וקיימו אסיפות הסברה. עוד ציינו בהסתדרות כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. מאמדוקס לא נמסרה תגובה לידיעה.

נזכיר, שנס טכנולוגיות הייתה החברה הראשונה בהיי-טק הישראלי שבה התאגדו העובדים, ואליה הצטרפו בהמשך עובדי SAP בישראל ועובדי קומברס בישראל.

אמדוקס, המנוהלת על-ידי אלי גלמן, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת ופעילה בישראל ברעננה, חיפה, שדרות ונצרת. אמדוקס ישראל מעסיקה כ-4,500 עובדים בישראל (נכון לספטמבר 2014), שהם כ-20% מכלל עובדי אמדוקס. מאז המשבר של 2008-2009 לא בוצעו גלי פיטורים באמדוקס, ובשנים האחרונות אף היה גידול מסוים במספר עובדי אמדוקס בישראל.

"אנחנו קבוצה של עובדים ותיקים ומסורים בחברה ואנו שמחים על פתיחתו של עידן חדש באמדוקס", נמסר מוועד הפעולה של עובדי אמדוקס. "אנו מאמינים כי בעזרת ההתאגדות בהסתדרות ובדיאלוג פתוח וכן עם הנהלת החברה ניתן להגיע למצב בו ביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה של העובדים ישתפרו וזאת בד בבד עם המשך הצלחתה העסקית של החברה. מכאן אנו מודים לכל עובדי אמדוקס שכבר הצטרפו אלינו ומעודדים את שאר חברינו להצטרף אלינו בהקדם".

יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר כי "אני שמח וגאה על הצטרפותם של עובדי אמדוקס למשפחה המתרחבת של עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק המאוגדים בהסתדרות. אני סמוך ובטוח כי יחד נצליח להגיע להשגים שיטיבו עם העובדים והחברה כאחד".

בשבוע שעבר הודיעה אמדוקס על רכישת נכסים מחטיבת הבילינג (גבייה) של קומברס, בתמורה ל-272 מיליון דולר. הרכישה אמורה להשפיע בעיקר על עובדי קומברס בארה"ב ששם מרוכזת פעילות החטיבה, בעוד שעובדי קומברס בישראל מושפעים בעיקר מהעסקה האסטרטגית עליה הודיעה החברה עם טק מהינדרה ההודית. עסקת קומברס-טק מהינדרה כוללת פיטורי 570 עובדים מקומברס, שחלקם ייקלטו לעבודה בטק מהינדרה. בתגובה, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בקומברס לפני כשבועיים.