הטיפ היומי: המניה הקוריאנית הזו יכולה לזנק 50%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצה על מניית Hyundai Home Shopping Network ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 200,000 וון

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

הקמעונאית Hyundai Home Shopping Network נסחרת בבורסת קוריאה הדרומית (סימול: 057050: KS) לפי שווי של 1.62 טריליון וון קוריאני (כ-1.48 מיליארד דולר). היא משווקת מוצרים לצרכן, ביניהם בגדים, מכשירי חשמל ביתיים, מזון ומוצרי יוקרה, והמכירה מתבצעת באמצעות ערוצי קניות בטלוויזיה, קטלוג ואינטרנט.

באחרונה פורסמו דוחות הרבעון הראשון של יונדאי הום שופינג, והם היו חלשים מהצפוי על רקע צמיחה נמוכה מהצפי במכירות באמצעות טלוויזיה בכבלים בחודשים ינואר-פברואר. כתוצאה מהצמיחה החלשה בהכנסות, החברה הגדילה את הוצאות השיווק וקידום המכירות שלה, דבר שהוביל לירידה כללית בשולי הרווח שלה.

הצמיחה בשורה העליונה, בשיעור 8.3%, מוסברת בעיקר במכירות חזקות באמצעות טלפונים סלולריים, שזינקו ב-190% בהשוואה לרבעון המקביל ותרמו 16% מסך ההכנסות (עלייה מ-10% ברבעון הקודם).

אנו מעדכנים תחזיותינו ל-2015-2016, ומורידים את תחזית ההכנסות ב-6% בכל אחת מהשנים, כדי לשקף את החולשה בביצועים מתחילת השנה ומנגד את הצמיחה הגבוהה מהצפוי בתחום הסלולרי. אנו נותרים בהמלצת "תשואת יתר" על מניית יונדאי הום שופינג, בזכות התמקדות החברה באסטרטגיה ששמה דגש על רווחיות וצמיחה מבנית באמצעות הסלולר.

יונדאי הום שופינג פיגרה אחרי המתחרות שלה בכל הקשור לחשיפה לערוצי השיווק בסלולר, שכאמור תרומתם למכירות הגיעה כעת ל-16%. התחזיות שלנו שחלק הסלולר בתמהיל המכירות יגדל ל-19% בשנת 2015 כולה. אנחנו מעדיפים את החברות שממקסמות את הסינרגיות בין הטלוויזיה לסלולרי, משום שערוצי השיווק בטלוויזיה כרוכים אמנם בעלויות קבועות גבוהות אך יש להם שולי רווח גבוהים; ומשום שמוצרים שמשווקים בטלוויזיה (בניגוד לשיווק קמעונאי רגיל) מייצרים שולי רווח גבוהים יותר כשיש מכירות צולבות גם בסלולרי.

לאור התחרות הגוברת בערוצי המכירה בסלולר, התרומה הגוברת של ערוץ המכירה הזה עלול לפגוע בשולי הרווח הכלליים. עם זאת, צמיחה גבוהה יותר בהכנסות יכולה לפצות על כך ויותר, ולרדת גם לשורה התחתונה. בנוסף, יונדאי הום שופינג שונה מהמתחרות בכך ששולי הרווח שלה בסלולר גבוהים יותר, הודות לאסטרטגיה הממוקדת ברווחיות, וניהול עלויות טוב יותר. המלצתנו היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 200,000 וון, פרמיה של כ-50% על מחיר המניה.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם