מקאן מוותר על תקציב הפרסום של מותג השוקולד קליק

קבוצת מקאן מטפלת בלקוחות מנוגדי אינטרסים, שלא ראו בעין יפה את הטיפול של מקאן ואלי במותג קליק ודרשו ממקאן לבחור

3 חודשים לאחר הפרידה מראובני-פרידן, חברת יוניליוור הולכת ומסתבכת עם תקציב הפרסום של מותג השוקולד קליק. ל"גלובס" נודע כי ימים ספורים לאחר שיוניליוור סיכמה עם קבוצת מקאן כי תקציב המותג יטופל בחברה-הבת מקאן ואלי, חזרה בה מקאן מכוונתה והודיעה כי לא תטפל בתקציב.

נראה כי בניגוד ליוניליוור, שבחרה לראות במקאן ואלי זרוע נפרדת ממשרד הפרסום מקאן, לקוחות אחרים של המשרד לא אהבו את הרעיון שבקבוצה יטופלו תקציבים מנוגדי אינטרסים, והבהירו כי במקרה שבמקאן יקבלו לידיהם את התקציב, הם ייאלצו לוותר על שירותי הקבוצה. כידוע, מקאן מטפלת בתקציבים מנוגדי אינטרסים של אסם-נסטלה ושל חברת ליימן שליסל, אשר גם לה מותגי שוקולד.

המותג קליק הוצא מראובני-פרידן בעת שתקציב ליימן שליסל היה במכרז, ונראה כי בליימן הבהירו אז כי הם אינם רואים בעין יפה את האפשרות שמקאן תטפל במותגים מתחרים.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כ-3 חודשים הוחלט ביוניליוור להיפרד ממשרד הפרסום ראובני-פרידן. בחברה הסבירו לתקשורת כי המהלך נועד לצמצם את מערך הפרסום, אך בפועל עמדו מאחורי ההחלטה חילוקי דעות וחוסר כימיה בין אחת המנהלות בחברה לאחד המנהלים במשרד.

ביוניליוור בחרו לא ליישר את ההדורים ובחרו באופציית הפרידה, אך נראה כי לא בחנו את המצב עד הסוף ולא לקחו בחשבון כי מערך הפרסום שיישאר, לא יהיה מסוגל לתת פתרונות לכל המותגים.

מערך הפרסום של יוניליוור הורכב עד אז מ-3 משרדים: באומן-בר-ריבנאי, המטפל במותגי דגני הבוקר; מקאן, המטפל במוצרי צריכה כמו דאב ואקס; וראובני-פרידן, שטיפל בתקציבי המותגים קנור, קליק וגלידת שטראוס.

ההחלטה של יוניליוור יצרה עבורה בעיה בנוגע לזהות המשרד, שיכול לטפל במותג קליק, שכן באומן-בר-ריבנאי מטפל במותגי השוקולד של שטראוס, המתנגשים ישירות במותג קליק; ומקאן כאמור מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים של אסם-נסטלה וליימן שליסל.

עתה מתברר כי הניסיון הקוסמטי לפתור את התסבוכת באמצעות העברת התקציב למקאן ואלי לא עלה יפה, וביוניליוור יצטרכו למצוא פתרון חדש.