ארנון מילצ'ן טרם חתם על ההסכם שיציל את ערוץ 10

זאת 5 ימים לפני הדד-ליין ■ הערכות: לן בלווטניק לא יצא לגמרי מהתמונה ■ מילצ'ן: "חבל שיש מי שמנסה לתלות את אי-היכולת או אי-הרצון שלו לבצע את העסקה במי שהקפיד לתמוך בערוץ לאורך השנים"

פחות משבוע ימים נותר לערוץ 10 להוכיח לרשות השנייה כי הוא עומד בתנאים לקבלת רישיון - ועדיין לא נחתם ההסכם להכנסתו של אילן שילוח כבעל השליטה בערוץ.

ל"גלובס" נודע כי מי שמעכב את החתימה הוא המיליארדר ארנון מילצ'ן, שלפי שעה מסרב לחתום על ההסכם שאליו הגיעו שילוח ובעל השליטה בערוץ, יוסי מימן. על-פי ההסכם, שילוח יכסה את חובות ערוץ 10 בעבר ואת מחויבות הערוץ לעתיד, תמורת 100 מיליון שקל.

שילוח עצמו הגיע להבנה בנושא עם מימן, וכבר מחודש מארס השנה ממתין החוזה לחתימתו של מילצ'ן, אולם זה מסרב לפעול. על-פי ההערכה, הסיבה להימשכות המגעים מול מילצ'ן, ולא בפעם הראשונה, היא אי-הסכמות בינו ובין מימן על התגמול שהוא אמור לקבל על הזרמותיו לערוץ לאורך השנים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, מילצ'ן פנה במפתיע לשילוח והציע לו להיכנס כשותף שלו בערוץ 10 ולהגדיל את החזקותיו ל-49% מהמניות, כששילוח יהיה בעל השליטה עם 51%.

שילוח דחה בתחילה את ההצעה, אולם אחר-כך חזר בו ואמר כי הוא מוכן ללכת במסלול שהציע מילצ'ן - רק בתנאי שמילצ'ן עצמו יזרים מיידית 50 מיליון שקל, הדרושים לטובת קבלת הרישיון מהרשות השנייה.

מילצ'ן דחה את ההצעה ואמר כי הוא לא אמור להזרים כסף אם לא יהיה בעל השליטה בערוץ.

בתוך כך, על-פי גורמים המעורים בפרטים, למרות הודעתה הרשמית של קבוצת RGE, בראשותם של לן בלווטניק ואביב גלעדי, כי היא מוותרת על ההתמודדות על הערוץ, עלה עניין מחודש, ולא מן הנמנע כי הצדדים ישובו לשולחן המשא-ומתן.

נציגו של מילצ'ן מסר בתגובה: "חבל שיש מי שמנסה לתלות את אי-היכולת שלו או את אי-הרצון שלו לבצע את העסקה במי שהקפיד לתמוך בערוץ 10 ולהביע בו אמון לאורך השנים. אנו מזכירים כי רק בסוף השבוע שעבר הציע מילצן לשילוח לרכוש איתו בשותפות את הערוץ תחת ניהולו של שילוח. היה זה שילוח שסירב להצעה".

שאר הצדדים לא מסרו תגובות.