RGE רוכשת את ערוץ 10 - תזרים 200 מיליון שקל

לפי הסיכום, יוסי מימן, בעל השליטה הנוכחי בערוץ, וארנון מילצ'ן, המחזיק ב-25% מהמניות, יזכו בסעיף אפסייד בגובה 10 מיליון דולר ■ ב-31 במאי אמור הערוץ להציג לרשות השנייה את עמידתו בתנאים לקבלת רישיון

3 ימים בלבד לפני הדד-ליין: חברת התוכן RGE נמצאת בישורת האחרונה לקראת סיכום עם ערוץ 10 ותיכנס כבעלת השליטה בחברה. הקבוצה של אביב גלעדי, לן בלווטניק ומשפחת רקנאטי תזרים כ-200 מיליון שקל לערוץ ותחזיק 51% ממנו.

מאז שעות הבוקר אתמול (ד') ישבו ראשי הקבוצה, ובמרכזם מודי פרידמן, מנכ"ל RGE, עם אנשי בנק לאומי, על מנת להגיע להסדר מימון שיאפשר את העסקה. בתום הדיונים נראה כי יוסי מימן, בעל השליטה הנוכחי בחברה, וארנון מילצ'ן, המחזיק ב-25% מהמניות, יזכו בסעיף אפסייד בגובה 10 מיליון דולר, שתלוי במכירה עתידית של החברה.

ההסכם האמור מגיע כעת לאישור דירקטוריון RGE. נציין כי לרשות אילן שילוח עומדת זכות הסירוב הראשונית למשך שבועיים מרגע החתימה עם RGE, כך שהוא יוכל להשוות את ההצעה.

בשלושת הימים האחרונים התחדשו המגעים מול הקבוצה, לאחר שבשבוע שעבר נסוגו ראשי RGE ממנה לאחר שהתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על סעיף לפיו הערוץ ייאלץ לשלם עוד 16.8 מיליון שקל אם יחפוץ ברישיון. ועם זאת, כעת נראה כי לסעיף המדובר אין בסיס חוקי, ולא מן הנמנע כי האוצר יחזור בו מההחלטה.

ב-31 במאי אמור ערוץ 10 להציג לרשות השנייה את עמידתו בתנאים לקבלת רישיון לערוץ טלוויזיה למשך 15 שנה. אם הרשות השנייה תמצא כי הערוץ עמד בדרישות ממנו, וכי חוסנם הפיננסי של בעלי המניות החדשים עומד בדרישות החוק - ערוץ 10 צפוי להיות הראשון שיעבור לרישיון כבר בסוף חודש יוני הקרוב.