הפתעה: 12 קבוצות מבקשות להשתתף בהליך לרכישת תע"ש

בין המתמודדות קרן פימי חמש של ישי דווידי, אלביט מערכות, נסקא תעשיות בשיתוף עם SK group, מבטח-שמיר בשיתוף עם איש העסקים סמי קצב וקבוצות מוכרות פחות מהארץ ומחו"ל

תעש / צלם: בלומברג
תעש / צלם: בלומברג

היום (ה') בשעה 15:00 חל המועד האחרון להצטרפות להליך המכירה של תע"ש, אותו מובילה רשות החברות הממשלתיות. ברשות ובתע"ש העריכו אתמול כי יקבלו 4-5 בקשות לכל היותר, והופתעו מהמספר הגדול של המתעניינים בחברה - לא פחות מ-12 קבוצות.

בין המתמודדותקרן פימי חמש של ישי דווידי, אלביט מערכות, נסקא תעשיות בשיתוף עם SK group, מבטח שמיר בשיתוף עם איש העסקים סמי קצב וקבוצות מוכרות פחות מהארץ ומחו"ל.

תע"ש מערכות היא חברה חדשה שהוקמה במסגרת הפרטת תע"ש ולתוכה נוצקה הפעילות העסקית המרכזי של יצרנית הנשק הוותיקה. החברה, ששוייה הכספי נאמד בכ-2 מיליארד שקל, אמורה לעבור לרמת בקע בנגב לא יאוחר משנת 2022 ולפנות קרקעות באזור רמת השרון ומרכז הארץ ששוין מוערך בכ-40 מיליארד שקל.

החברה שתימכר נקייה מחובות עבר ותביעות - אלה יישארו בתעש האם שתמשיך לפעול כחברה שילדית ותטפל בין היתר בפינוי הקרקעות וטיהורן מרעלים. חברה חדשה נוספת, בשם תומר תקבל את הפעילות הביטחונית המסווגת של תע"ש. תע"ש בניהולם של המנכ"ל אבי פלדר והיו"ר אלוף (מיל') אודי אדם מעסיקה כיום כ-2,400 עובדים, ונמצאת לקראת סיום הליך של פרישה המונית מרצון, שבמסגרתו יעזבו את החברה 1,300 עובדים. החברה רשמה ב-2014 הפסד עתק של 2.5 מיליארד המיוחס להוצאות הפרישה של 1,000 עובדים שעזבו אותה במהלך השנה.

החלטת ההפרטה שאושרה בממשלה קובעת כי הפרטת החברה תיושם בשני שלבים עיקריים, בשלב הראשון תוקם חברת תעש מערכות בע"מ, חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה שאליה תועבר הפעילות העסקית של תעש, למעט יחידה מסווגת הכוללת אינטרסים ותשתיות אסטרטגיים שיישארו בידי המדינה, וינוהלו במסגרת חברה ממשלתית חדשה שתיקרא תומר החברה הממשלתית בע"מ. בשלב שני כל אחזקות המדינה בתעש מערכות יימכרו במכירה פרטית, כמקשה אחת, למשקיע ו/או לקבוצת משקיעים.

בין המתעניינים הנוספים ברכישת החברה הן Kanders IMI ,Renco Group אינויקטוס אחזקות, טארה הוריזון, Coleridge Capital , משקיע בשם יורי ויניק, ארמז וש.ב.מ יועצים (3000).