נדב פרי עוזב את חדשות 10 - ועובר לדלק קידוחים

(עדכון) - הכתב הפוליטי של חדשות 10 פורש מעולם העיתונות ועובר לכהן כמנהל תחום קשרי חוץ ותקשורת בחברת דלק קידוחים ■ ח"כ שלי יחימוביץ' בטוויטר: "בהלם מזה שאתה הולך לשרת את יצחק תשובה"

נדב פרי / צלם: איל יצהר
נדב פרי / צלם: איל יצהר

הכתב הפוליטי של חדשות 10, נדב פרי, עוזב את החברה ופורש מעולם העיתונות. ל"גלובס" נודע כי פרי עובר לחברת דלק קידוחים וישתלב בה בתפקיד בכיר בתחום הרגולציה.

פרי סירב להגיב. מדלק קידוחים לא נמסרה תגובה.

בתגובה לחשיפת "גלובס" כתב פרי בעמוד הפייסבוק שלו: "בימים הקרובים אצטרף לעבודה בשותפויות הגז דלק קידוחים ואבנר בתפקיד מנהל תחום קשרי חוץ ותקשורת.
אחרי שנים מרתקות, מהנות ומלאות סיפוק בעיתונות, זוהי השעה לעבור לעולם המעשה.

"מהפכת הגז הישראלי ריתקה אותי, כמי שעקב אחריה בעניין בשנים האחרונות. אני מאמין בחשיבותו ונחיצותו של הגז המקומי לפיתוח הכלכלה הישראלית ושיפור מעמדה האסטרטגי של ישראל באזור, וגאה להצטרף לתעשייה הזו.

"בשנים הקרובות, כך אני מאמין, ניתן יהיה לפתח את תעשיית האנרגיה בישראל לטובת כלל אזרחי ישראל, המשק והמדינה. בהזדמנות זאת אבקש להודות פעם נוספת לחבריי ומנהליי בערוץ 10".

9 שנים בחדשות 10

בשבוע שעבר פנה פרי למנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, ועדכן אותו על כוונותיו.

פרי (35) הצטרף לחדשות 10 לפני כ-9 שנים מגלי צה"ל, ומונה לתפקיד כתב החברה בכנסת. בנובמבר 2012, במקביל לתפקידו, החל להגיש את המשדר "המטה המרכזי", התוכנית הפוליטית של ערוץ 10. בחודשים האחרונים, לקראת ולאחר הבחירות בישראל, עברה התוכנית לרצועת הפריים-טיים.

במקביל לאלה הגיש פרי לסירוגין בחדשות 10 שורת תוכניות, ובהן "חמש עם רפי רשף", "לונדון וקירשנבאום" ו"היום שהיה".

במכתב שהעביר לעובדי חדשות 10 כתב פרי בין היתר: "אחרי לא מעט שנים בתקשורת - כולן ככתב, רובן המכריע ככתב פוליטי - הלכה והתחדדה תחושת המיצוי. החלטתי לצאת לדרך חדשה, ואם לא עכשיו - אימתי.

"אני נפרד מהעיסוק העיתונאי, שהיה בשבילי שירות צבאי, מקצוע, הובי, אורח חיים ואהבה גדולה, ואני גם אומר שלום לכם - חבריי הטובים והאהובים בחדשות 10. הפרידה מכם היא הדבר הכי קשה בסיפור הזה, אבל הידיעה שאני עוזב בשעתה המקצועית היפה ביותר של החברה, מעודדת ומקלה. אני חב תודה גדולה ליוסי ורשבסקי ולגולן יוכפז - שניים שהייתי ממקם בשקט בכל קוקפיט".

"מהמצטיינים שבעיתונאים שלנו"

מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, מסר: "לאחר דרך משותפת ארוכה שעשינו יחד, דרך שהחלה כבר לפני 17 שנים בגלי צה"ל, אני נפרד בצער, ועם הרבה הערכה ואהבה לנדב - מהמצטיינים שבעיתונאים שלנו.

"פרי הצליח לשנות את דרך ושפת הסיקור הפרלמנטרי והפוליטי בחדשות 10 - נדמה לי שגם מחוץ לחברה - והפך את העיסוק בתחום למרתק, בהיר, מושחז, כזה שאינו לוקח את עצמו ברצינות תהומית במקום שאין לה מקום.

"מערכת הבחירות האחרונה, שבה פרי לקח חלק משמעותי בסיקור היומיומי ובהגשת 'המטה המרכזי', הביאה את חדשות 10 לשיאי צפייה ואמון של ציבור הצופים והפכה את האירוע לאסטרטגי מבחינת חיזוקם של חדשות 10 וערוץ 10 - ולנדב יש בכך חלק מכריע. בהצלחה מכל החברים בבית הוורד, בחדשות 10 ובערוץ 10".

יחימוביץ' נגד פרי

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ביקרה בחריפות בציוצים בטוויטר את שינוי הקריירה של נדב פרי, שפורש מעולם העיתונות והולך לעבוד בתפקיד בכיר בקבוצת דלק של יצחק תשובה.

"בהלם מזה שאתה הולך לשרת את תשובה", כתבה יחימוביץ' בטוויטר. "תקשורת, לתפיסתי, היא שליחות בשירות האמת והדמוקרטיה, ואתה הולך לשרת את ההון הגדול במירעו. מאכזב".

בהמשך כתבה יחימוביץ' כי תשובה נהנה מ"התעשרות פרועה על חשבון הציבור, בשיתוף-פעולה מחפיר של הון שלטון עם מערכת יחצנות משומנת לשטיפת התודעה, שהוא (פרי) יהיה חלק ממנה".

לבסוף כתבה יחימוביץ' לפרי: "חבל שהשם 'תשובה' נשמט מההודעה המכובסת. וחבל שלא הודעת מיד שזה יעדך - היית חוסך למקצתנו את המבוכה שבהודעות הפרידה הנרגשות".