רגב ואקוניס פרסמו תמונות ממצעד הגאווה - וספגו נאצות

צמד השרים העלו לפייסבוק תמונות שלהם עם חברי התא הגאה של הליכוד ■ לצד שלל לייקים, המטירו עליהם גולשים רבים מטר של תגובות שליליות בוטות: "צריכים להתבייש בעצמכם שהשתתפתם במצעד התועבה הזה"

מירי רגב / צילום: אלון רון
מירי רגב / צילום: אלון רון

השרים מירי רגב ואופיר אקוניס מהליכוד השתתפו אתמול (ו') במצעד הגאווה שהתקיים בתל אביב. לאחר מכן, פרסמו פוסטים בפייסבוק, שבהם הביעו תמיכה בקהילת הלהט"ב וצירפו תמונות שלהם עם חברי התא הגאה של הליכוד. בתגובה, קיבלו השניים כמות גדולה של לייקים, אך לצד זאת גם שלל הודעות תגובה חריפות מצד גולשים, שהביעו סלידה מעמדתם.

"חגיגה אמיתית, שמחה והמון חיוכים במצעד הגאווה בתל אביב", כתבה שרת התרבות והספורט רגב. "הסתובבתי במצעד יחד עם חברי מהתא הגאה בליכוד והיה פשוט מהנה. פגשתי חברים מהקהילה הגאה של יש עתיד ושל מרצ. מה שמשותף לכולנו שאין הבדל בין ימין ושמאל, אין הבדל בין דתיים וחילוניים או גברים ונשים, כולם בעד קבלת האחר ושוויון זכויות לכולם. אז מי שעדיין חוגג, שימשיך ליהנות".

השר אקוניס כתב: "היום, בפתיחת מצעד הגאווה בתל אביב, חשבתי על כל אלה שמה שמעניין אותם בחיים זה להשמיץ את מדינת ישראל, לדבר כל כך הרבה שטויות עלינו ולקדם חרמות. אם הם היו מכירים את ישראל באמת, והיו רואים את מאות האלפים - מכל העולם - שנמצאים כאן וחוגגים, אולי היו מבינים איפה יש חופש, חירות וזכויות פרט. ועוד יש הרבה מה לעשות למען קידום הקהילה הלהט"בית".

התגובות השליליות שליוו את ההודעות שך צמד השרים היו בוטות במיוחד. "מירי תתביישי לך", כתב אחד הגולשים. "לפני הבחירות רצת לקברי צדיקים ובמיוחד לרשב"י, מצטלמת עם נרות שבת, סיפרת על פרשת השבוע. ופתאום אחרי שקיבלת מה שרצית ויותר, חזרת בשאלה והפנית גב לאמת שלך. תתביישי לך נזכור לך את זה והכול יחזור אלייך כבומרנג". "כשלא היית שרה לא דיברת כך", כתב לה אחר, "פתאום יש לך חברים ממרצ?".

גולש נוסף כתב לה כך: "מירי רגב תתביישי. כשרת תרבות לתת לזוועה הזאת רוח גבית, מזעזע. את מביישת את הימין. פשוט בושה שאת לוקחת חלק במצעד ההרסני הזה ונותנת לזה לגיטימציה, מקווה שיחליפו אותך במשהו טוב יותר, העם היהודי מתבייש בך".

לשר אקוניס כתב אחד הגולשים: "אופיר, ביישת את עצמך ומה שנשאר מהטיפות האחרונות של כבוד למונח ליכוד. ואת זה אומר לך כאיש שלך, שבחר בך, מסניף שלם שאוהד אותך. רק שתדע, אתה מתחיל להתנהג כמו הליצן מהבית הלא יהודי, בנט, בושה למדינה".

"אקוניס התחרפן", כתב אחר. "יש לפטר אותו על מעשה הנבלה ולשלוח אותו אל פח האשפה של הליכוד". גולש נוסף כתב לו כי הוא ורגב "צריכים להתבייש בעצמכם שבכלל השתתפתם במצעד התועבה הזה". אחר כתב: "היום אתה בעד גייז, מחר תהיה בעד סודאנים".

במצעד אתמול השתתפו כ-120 אלף בני אדם. המצעד, שנחשב לגדול אי-פעם שנערך בישראל, נערך זו השנה ה-17, והפעם תחת הסיסמה: "Tel Aviv-Yafo Loves all Genders" ("תל אביב-יפו אוהבת את כל המגדרים").

בוקר המצעד החל בהפנינג בגן מאיר, שכלל הופעות מוסיקה ודראג, מתחם לגיל הרך ולנוער ודוכנים. החל מהשעה 12:00 צעדו המשתתפים מפינת הרחובות בוגרשוב וטשרניחובסקי, דרך רחוב בוגרשוב, רחוב הירקון ורחוב פרישמן, ולאורך טיילת הרברט סמואל עד לגן צ'ארלס קלור, שבו התקיים הפנינג עד 18:00.