לאומי מוכר ההחזקה בכביש 6: רווח של 100 מיליון שקל

הבנק השקיע בסה"כ קרוב ל-270 מיליון שקל, כך שהוא רושם תשואה נאה על ההשקעה של מעל 40%

כפי שדווח ב"גלובס" לפני כ-3 שבועות, לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי , מוכרת את החזקתה (9.6%) בחברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, כביש חוצה ישראל.

מחיר העסקה משקף שווי של כ-3.7 מיליארד שקלים לכביש 6. לאומי פרטנרס השקיעה בכביש 6 לראשונה בדצמבר 2010 סכום של כ-128 מיליון שקל במסגרת רכישת החזקות אפריקה ישראל וחברת צ'יק הקנדית ע"י תש"י, והשקיעה סכום נוסף של כ- 144 מיליון שקל ביולי 2013 במסגרת רכישת אחזקותיה של שיכון ובינוי בפרויקט. סך ההשקעה הייתה כ-272 מיליון שקל.

במהלך השנים הניבה ההשקעה תזרים של כ-70 מיליון שקל, ובתוספת הרווח החד פעמי שיירשם עם סגירת העסקה הנוכחית, יגיע לרווח כולל, לפני מס, של כ-170 מיליון שקל (לאומי פרטנרס תרשום רווח הון לפני מס של כ-100 מיליון שקל בעסקה הזו).

במסגרת העסקאות (גופים נוספים הצטרפו לעסקה) יימכרו החזקות בשיעור של כ-18.9% בשותפות בתמורה כוללת של כ-351 מיליון שקל (בניכוי עלויות הקשורות בהשלמת העסקה). בהתקיים תנאים מסוימים עשוי לאומי פרטנרס לקבל תוספת של כ-4.3 מיליון שקל.

עסקאות המכירה יושלמו בכפוף להתקיימות תנאים מתלים, שבכללם קבלת אישור המדינה, אישור הבנקים שהעמידו מימון לדרך ארץ, אישור השותף הכללי של השותפות ואישור השותפים המוגבלים בשותפות.

מטעם לאומי פרטנרס הובילו את העסקה סער אבנרי, עו"ד מיכל רבינוביץ', רו"ח לילך כץ ואלעד דוברובסקי ועו"ד אריאל עמינצח ממשרד מיתר.

מנכ"ל לאומי פרטנרס, ירון בלוך, אמר כי מכירה זו נעשתה במסגרת הניהול השוטף של תיק ההשקעות הריאליות של הקבוצה הכולל ביצוע השקעות חדשות לצד מימוש נכסים בשלים, בהתאם למדיניות ההשקעות הריאליות החדשה שאושרה בדירקטוריון וגובשה בשיתוף מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, ויו"ר לאומי פרטנרס והמשנה למנכ"לית הבנק, פרופ' דני צידון.