פולירם מחלקת בונוסים בכ-13 מיליון שקל לבכירים ועובדים

משפחת המנכ"ל המנוח תזכה למענק של 3 מיליון שקל: "שוקה שגב יזם את המהלך למציאת משקיע אסטרטגי אך לא זכה להגיע למועד השלמת העסקה"

מפעל פולירם / צילום: איל יצהר
מפעל פולירם / צילום: איל יצהר

לאחר שהשליטה בחברת פולירם נמכרה לידי קרן פימי של ישי דוידי, בדירקטוריון החברה הוחלט על חלוקת מענקים מיוחדים לנושאי המשרה, בהתאם למדיניות התגמול, בהיקף כולל של 13.3 מיליון שקל.

פולירם, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, ממוקמת במושב השיתופי רם און שבחבל תענך, ונשלטה על-ידי חברי המושב עד למכירת 65% בחברה לפימי תמורת כ-223 מיליון שקל. העסקה הושלמה בשבוע שעבר, ופולירם הודיעה שתרשום רווח הון לפני מס בסך 215 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי.

לפי מדיניות התגמול של פולירם, אפשר לתת לנושאי משרה מענק מיוחד בסך 12 משכורות ברוטו או עד 3% משווי העסקה במקרה של מכירת החברה. בדירקטוריון החליטו לחלק גם מענק ליורשיו של שוקה שגב, מי שהיה מנכ"ל החברה עד פטירתו בינואר 2015. המענק הוא בסך 3 מיליון שקל, ונימוקי הדירקטוריון הם תרומתו יוצאת הדופן של שגב לפיתוח ושגשוג החברה, והעובדה שהוא זה שיזם את המהלך למציאת משקיע אסטרטגי ולמכירת פעילות החברה, "אך לדאבון הלב לא זכה להגיע למועד השלמת העסקה", נכתב בדיווח.

מענק נוסף, בסך 1.24 מיליון שקל, יוענק למנכ"ל הנוכחי, יובל פלג, שקודם כיהן כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק. תשלום כולל של 4.7 מיליון שקל ישולם כמענקים לנושאי משרה נוספים (שאינם דירקטורים), ותשלום של כ-3.8 מיליון שקל יועבר לכלל עובדי החברה, "כמענק מיוחד על תרומתם להעלאת שווי הפעילות של החברה". היו"ר, יוסף ביתן, יזכה למענק של 600 אלף שקל, בכפוף לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות, משום שהמענק ליו"ר חורג ממדיניות התגמול של פולירם.

35% נותרו בידי חברי המושב

מבנה העסקה עם קרן פימי כלל הקמת חברה חדשה, שאליה הועברה פעילותה התעשייתית של פולירם, ופימי רכשה 65% ממנה. ה-35% הנותרים בחברה החדשה נשארו בידי חברי מושב רם און. החברה החדשה קלטה גם חוב בסך 70 מיליון שקל של פולירם, ובידי פולירם נותר - בנוסף למניות המיעוט בחברה החדשה - גם הנדל"ן שהיה ברשותה טרום העסקה, המוערך ב-30 מיליון שקל.

על פי הערכות, רוב כספי תמורת העסקה יחולקו כדיבידנד לבעלי המניות בפולירם.

פולירם פעילה בשלושה תחומים: פיתוח וייצור של מוצרים תרמופלסטיים הנדסיים, שקובעים את תכונות המוצר הפלסטי הסופי; פוליטרון - ייצור סיבים ארוכים שמשולבים בפלסטיק ומייצרים תכונות חוזק ויציבות למוצר; ובונדירם - ייצור תוסף המשמש כמעין דבק שמחבר בין החומרים השונים בתערובת.

מאז החתימה המניה צנחה

פולירם, כחברה תעשייתית צומחת, היא חברה "קלאסית" עבור קרן פימי שמוביל ישי דוידי. החברה נסחרה בתחילת אפריל, סמוך למועד חתימת העסקה, לפי שווי של יותר מ-600 מיליון שקל, אולם מאז נפלה בכ-30% לשווי של 470 מיליון שקל.

יחד עם פימי, שמאמינה בפוטנציאל הצמיחה של החברה, תפעל פולירם ככל הנראה להרחיב את פעילותה הגלובלית: כיום כ-36% ממכירותיה של פולירם הן בישראל, כ-32% באירופה, וכ-19% בארה"ב והיתר במזרח הרחוק ובמקומות אחרים, כשהכוונה היא להעמיק את הפעילות בארה"ב ובמזרח. ב-2014 הסתכמו הכנסות פולירם ב-416 מיליון שקל, צמיחה של כ-10% בהשוואה ל-2013. הרווח הנקי צמח ב-60% לכ-40 מיליון שקל.