UBS: פריגו תוכל להכות את תחזיות ההכנסות ברבעון

בטבע, מצפים בבנק ההשקעות למידע על השפעת התחרות לתרופת הקופקסון

על רקע ניסיונות ההשתלטות של טבע על מיילן ושל מיילן על פריגו , הדוחות הכספיים שיפרסמו החברות האלו בקרוב נראים פחות משמעותיים מחדשות הנוגעות למיזוגים. לקראת עונת הדוחות, ב-UBS פרסמו סקירה על שוק התרופות, והאנליסט מארק גודמן מציין בה מה הוא מצפה מכל חברה בסקטור ולאילו עדכונים כדאי לצפות.

בטבע, מעבר לדיווחים על ניסיון ההשתלטות על מיילן, מצפים ב-UBS למידע על ההשפעה הראשונית של התחרות הגנרית לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. הגרסה הגנרית הראשונה לקופקסון הושקה בסוף הרבעון, לאחר שבית המשפט בארה"ב קבע שהפטנט כבר לא בתוקף. מומנטה וסנדוז, שקיבלו עוד קודם לכן אישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב), השיקו את Glatopa, הגרסה שלהן לקופקסון. חברה נוספת שמפתחת גרסה גנרית לתרופה היא מיילן, אך לה עדיין אין אישור שיווק מה-FDA.

בעוד שבטבע ובמיילן התחזית של UBS לרווח הנקי דומה לקונצנזוס האנליסטים, בפריגו UBS מצפה לרווח נקי של 2.02 דולר למניה, גבוה ב-5 סנטים מהקונצנזוס. לדבריהם, פריגו יכולה להכות את התחזיות עם הכנסות גבוהות יותר, והעדכונים של ההנהלה על הצעת מיילן ועל רכישות אפשריות נוספות שתבצע פריגו עצמה, יעמדו במוקד העניין.

כזכור, טבע מבקשת להשתלט על מיילן שמתנגדת לכך, בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר, ומיילן מבקשת להשתלט על פריגו שגם היא מתנגדת, בעסקה של כ-33 מיליארד דולר. אם עסקת מיילן-פריגו תזכה לאישור בעלי המניות של מיילן, טבע תיסוג מניסיון ההשתלטות שלה על מיילן.