פילבר: סניפי דואר ישראל ייפתחו במתכונת מלאה גם בקיץ

מנכ"ל משרד התקשורת החליט כך בעקבות פשרה שהושגה עם ועד העובדים במסגרת הסכם ההבראה שנחתם עימם, שהעניק לו את הסמכות להחליט בעניין ■ העובדים יסכימו לשינוי?

שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת
שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, החליט על פתיחת סניפי דואר ישראל במתכונת מלאה במהלך חודשי הקיץ. הסוגייה הונחה לפתחו של פילבר לאחרונה, כיוון שהסכם ההבראה שנחתם עם החברה ועובדיה לפני מספר חודשים הותיר זאת לשיקול-דעתו של משרד התקשורת.

הערכה היא כי עובדי הדואר העריכו שיוכלו להמשיך באותה מדיניות של עבודה מצומצמת בחודשים יולי-אוגוסט, אשר באה לידי ביטוי בסגירה לסירוגין של סניפים בשעות אחר-הצהריים, בהסתמך על הסכמים שנערכו בזמנו בין הנהלת החברה ועובדיה, ובהתאם לקונסטלציה הפוליטית ששררה כאשר נחתם ההסכם.

ואולם, כאמור, פילבר החליט לשנות גישה ולחייב את עובדי הדואר לעבוד במתכונת מלאה בקיץ, וזאת על רקע המשבר בחברה. נציין, כי למרות שההחלטה נתונה בידי משרד התקשורת, יהיה מעניין  לראות האם העובדים יקבלו אותה.

בהודעה שהוציא היום (א') משרד התקשורת, הוא כותב כי "במשך עשרות שנים פעלו סניפי הדואר בארץ בחודשי הקיץ במתכונת מצומצמת. במסגרת תוכנית ההבראה לחברת הדואר, שגובשה לאחרונה בין משרדי האוצר והתקשורת לבין חברת הדואר ועובדיה, הוסכם, בין היתר, כי סוגיית היקף פעילותם של סניפי הדואר בחודשי הקיץ תיקבע על-ידי משרד התקשורת.

"לאחרונה הונחה הסוגייה לפתחו של שלמה פילבר בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת, והוא הכריע כי סניפי הדואר יפעלו בחודשי הקיץ במתכונת מלאה".

כזכור, הסכם ההבראה שהושג בדואר כולל הרחבת פעילות הסניפים באופן הדרגתי עד השעה 20:00, התקנת מערכות אוטומטיות למדידת התורים, מסירת דברי דואר בנקודות שירות מחוץ לסניפים, מסירת 90% מדברי הדואר הרשומים בבתי הנמענים במקום בסניפים, קביעת יעד טיב שירות של 10 דקות המתנה בממוצע יומי בכל סניף ועוד.